Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Poljubnost in standardiziranost anketne konverzacije
ID
Uhan, Samo
(
Avtor
)
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://dk.fdv.uni-lj.si/tip/tip19995Uhan.PDF
Galerija slik
Izvleček
Interpretacija rezultatov javnomnenjskih raziskav je mogoča šele, ko poznamo kontekst "pomenjenja" oziroma okolja, ki motivira nastajanje stališčin kamor se vpisujejo izražena stališča. Med pristopi, ki poskušajo pojasniti vpliv konteksta na izražena stališča, se ponovno uveljavljajo hermenevtične razprave o učinkih in vplivih konteksta, ki poudarjajo predvsem potrebo po dekodiranju stališč respondentov, kar naj bi raziskovalcem omogočilo razumevanje izvornega pomena izraženega. Posledica kontekstualnih vplivov je velika variabilnost, ki jo raziskovalci poskušajo zmanjšati s standardizacijo anketnih pogojev, instrumenta in predvsem diskurza. Standardizirani postopki tako zmanjšujejo kompleksnost in difuznost in s tem večajo zanesljivost merjenj, nasprotno pa se zmanjšuje veljavnost, saj visoko standardiziran instrument zajame zgolj vzorce rutiniranega vedenja: standardizaciji so dostopni posamezni izseki in torej vse, kar ni kompatibilno s standardiziranim kodom komuniciranja, instrument prepozna kot šum. Rigoroznost standardizirane anketne situacije sili respondente k oblikovanju presežka dostopnih informacij. Respondenti pri odgovarjanju na anketna vprašanja informacije, ki jih "posredujejo" raziskovalci v obliki referenčnega okvira raziskave in značilnosti instrumenta, uporabijo kot kontekstualne informacije.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
anketiranje
,
kontekstualna analiza
,
standardi
,
komuniciranje
Vrsta gradiva:
Delo ni kategorizirano
Tipologija:
1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:
FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:
1999
Št. strani:
Str. 765-775
Številčenje:
Let. 36, št. 5
PID:
20.500.12556/RUL-5417
UDK:
303
ISSN pri članku:
0040-3598
COBISS.SI-ID:
19419741
Datum objave v RUL:
11.07.2014
Število ogledov:
1667
Število prenosov:
235
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Gradivo je del revije
Naslov:
Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:
Teor. praksa
Založnik:
Fakulteta za družbene vede
ISSN:
0040-3598
COBISS.SI-ID:
763652
Sekundarni jezik
Jezik:
Neznan jezik
Izvleček:
A distinctive feature of public opinion research is that survey interview is considered to be specific kind of conversation or social activity involving people who are not acquainted which is therefore governed by general conversational rules. However participation in the survey interview is governed by particular methodological rules. In consenting to the interview, the respondent accepts a specific kind of social interaction - agreeing to take part in a research whose ultimat purposes are not known to him and what at the same time requires adherence to the resercher instructions. Strict observance of the instructions does not eliminate the methodological problems. Namely, for the respondent the semantic comprehension of the researcher's directions is insufficient. The respondent is forced to shape the excess meaning of information available to him. It is assumed that respondent uses the information, he manages to extract from the conversation with the interviewer. Accordingly, we have to abandon the belief that the instrument is a neutral stimulus which provokes a reaction that has only to be recorded objectively.
Ključne besede:
conducting an opinion poll
,
context analysis
,
standard
,
communication
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj