izpis_h1_title_alt

Tujec in tuje v učbenikih : kritična diskurzivna analiza izbranih primerov iz učbenika zgodovine
ID Čepič, Mitja (Avtor), ID Vogrinčič Čepič, Ana (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://dk.fdv.uni-lj.si/db/pdfs/tip20032cepicvogrincic.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V študiji se s stališča kritične diskurzivne ananlize lotevamo vprašanja, na kakšen način osnovnošolski učbenik zgodovine obravnava vlogo tujca in tujstva kot občega okvirnega atributa vsega tujega nasploh. S postopki kritične analize diskurza smo poskušali na reprezentativnih primerih pokazati na nemalokrat sporne implikacije, pogosto ponavljajoča se prikrita sporočila in kvazisamoumevne predpostavke, zakodirane v besedilu zgodovinskega učbenika. Ugotovimo lahko, da se v učbeniku srečujemo s konstrukcijo nacionalne identite skozi diferenciacijo od tujcev na eni in s konstrukcijo evropske civilizacijske identitete z diferenciacijo od absulutnega na drugi strani.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:učbeniki za osnovne šole, diskurz, učbenik zgodovine, tujec, implikatura, zamišljene skupnosti, ideologija, teorija relevance
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2003
Št. strani:Str. 313-334
Številčenje:Let. 40, št. 2
PID:20.500.12556/RUL-22331 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:372.893:373.4:172.15
ISSN pri članku:0040-3598
COBISS.SI-ID:22004317 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.07.2014
Število ogledov:1787
Število prenosov:274
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The paper deals with a question how one of the Slovenian elementary school history textbook treats the role of a foreigner and the concept of foreignness in general. Using the critical discourse analysis and referring to the representative examples, the authors tried to point at often-dubious assumptions and repeated implicit messages, hidden in the history textbook. The analysis revealed through the differentiation from the foreigners, while constructing the European identity through differention from the absolute other.

Ključne besede:discourse, textbooks for primary schools, foreigner, history textbooks, imagined communities, ideology, theory of relevance

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj