Podrobno

Digitalna rešitev za trening triaže: razvoj in uporabniška analiza
ID Petrič, Carolina (Avtor), ID Geršak, Gregor (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,08 MB)
MD5: 9DCD10847ADE666A478B70A5294BC32F

Izvleček
V magistrskem delu smo razvili in ovrednotili prototip digitalne rešitve Triage Trainer, namenjene simulaciji triažnih postopkov v zdravstvu. Izhodišče raziskave predstavlja potreba po učinkovitem usposabljanju zdravstvenega osebja za sprejemanje odločitev v kritičnih situacijah, kar neposredno vpliva na kakovost obravnave pacientov in odpornost zdravstvenega sistema. Metodološki okvir združuje tehnično zasnovo prototipa in kvalitativno raziskavo uporabniške izkušnje. Prototip je bil razvit v orodju Figma, kjer smo oblikovali interaktivne scenarije in uporabniške poti, ki odražajo realne omejitve v urgentnem okolju. Za vrednotenje uporabnosti in sprejemanja rešitve smo izvedli sedem polstrukturiranih intervjujev z zdravstvenimi delavci. Analiza zbranih podatkov je temeljila na vsebinskem kodiranju odgovorov in nadaljnji frekvenčni obdelavi, ki je omogočila kvantitativni vpogled v pogostost in usmerjenost zaznav. Rezultati kažejo, da je prototip dojet kot pregleden, intuitiven in didaktično uporaben. Udeleženci so izpostavili prednosti, kot so možnost vadbe etično zahtevnih odločitev, povečanje samozavesti in boljše povezovanje teoretičnega znanja s prakso. Med zaznanimi pomanjkljivostmi pa prevladujejo pomanjkanje kontekstualnih informacij, nezadostna povratna informacija in manjkajoči podatek o starosti pacientov. Skupno 49,4 % odzivov je bilo pozitivnih, 25,8 % negativnih in 24,7 % nevtralnih, kar potrjuje pretežno naklonjenost uporabnikov rešitvi. Na osnovi ugotovitev sklepamo, da ima Triage Trainer velik potencial za nadaljnji razvoj in vključitev v izobraževalni proces zdravstvenih fakultet. Rezultati raziskave potrjujejo ustreznost uporabe teoretičnih modelov TAM in UTAUT pri analizi sprejemanja digitalnih rešitev ter predstavljajo dobro izhodišče za nadgradnjo prototipa in njegovo prihodnjo implementacijo v pedagoško prakso.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:resne igre, triaža, zdravstveno osebje, izobraževanje, uporabniški vmesnik, sprejemanje tehnologije, kvalitativna analiza
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FE - Fakulteta za elektrotehniko
Leto izida:2025
PID:20.500.12556/RUL-176358 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:262330371 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:28.11.2025
Število ogledov:77
Število prenosov:16
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Digital Triage Training Solution: Development and User Analysis
Izvleček:
In this master’s thesis, we developed and evaluated a prototype of a digital solution called Triage Trainer, designed to simulate triage procedures in healthcare. The research addresses the need for effective training of healthcare professionals in making critical decisions under resource constraints, which directly affects patient care quality and the resilience of healthcare systems. The methodological framework combines technical design with a qualitative evaluation of user experience. The prototype was created in Figma, featuring interactive scenarios and user flows that reflect real-world constraints of emergency settings. To assess usability and acceptance, seven semi-structured interviews were conducted with healthcare professionals. The collected data were analyzed using content coding, complemented by frequency analysis, providing both qualitative depth and quantitative insight into user perceptions. The results indicate that the prototype is perceived as clear, intuitive, and educationally valuable. Participants highlighted advantages such as practicing ethically demanding decisions, building confidence, and bridging theoretical knowledge with practice. Reported shortcomings included a lack of contextual information, insufficient feedback mechanisms, and missing patient data such as age. Overall, 49.4% of responses were positive, 25.8% negative, and 24.7% neutral, confirming a generally favourable user perception. Based on these findings, we conclude that Triage Trainer has significant potential for further development and integration into medical education curricula. The study confirms the relevance of TAM and UTAUT models for analyzing technology acceptance in healthcare education and provides a solid foundation for refining the prototype and preparing it for future implementation in pedagogical practice.

Ključne besede:serious games, triage, healthcare professionals, education, user interface, technology acceptance, qualitative analysis

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj