Podrobno

Baročna prenova gornjegrajskega kompleksa: Prenova kolegijske cerkve sv. Mohorja in Fortunata ter škofijske rezidence v Gornjem Gradu sredi 18. stoletja : prenova kolegijske cerkve sv. Mohorja in Fortunata ter škofijske rezidence v Gornjem Gradu sredi 18. stoletja
ID Murakezi, Manca (Avtor), ID Klemenčič, Matej (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (7,55 MB)
MD5: C721D16ED3E3F403E0FDB09925D0B201

Izvleček
Magistrska naloga obravnava baročno prenovo cerkvenega kompleksa v Gornjem Gradu, ki ga sestavljata cerkev sv. Mohorja in Fortunata ter z njo povezana škofijska rezidenca. Prenova rezidence, zgrajene na mestu nekdanjega križnega hodnika benediktinskega samostana, je potekala med letoma 1749 in 1752. Kmalu zatem, med letoma 1752 in 1759, pa je bila prenovljena tudi cerkev na mestu nekdanje samostanske cerkve. Naročnik je bil knezoškof Ernest Amadej Attems, ki pa zaključka gradnje ni dočakal. Gre za enega največjih in najambicioznejših sakralnih gradbenih projektov v okviru ljubljanske škofije in širše na ozemlju današnje Slovenije. Naloga se osredotoča prav na ta vidik in ga poskuša raziskati na podlagi celovite analize obstoječe strokovne literature ter na vnovičnem pregledu in interpretaciji relevantnih arhivskih virov. Ti viri, razpršeni po različnih arhivih v Sloveniji, so izhodišče za razumevanje organizacije gradbenega procesa, vključno z vlogo gradbenikov, mizarjev, polirjev in štukaterjev v različnih fazah gradnje. Na podlagi teh podatkov skuša naloga rekonstruirati časovni okvir gradnje ter ovrednotiti organizacijo dela in stroške velikopoteznega projekta. Posebna pozornost je namenjena razpravi o avtorstvu arhitekturne zasnove baročne cerkve sv. Mohorja in Fortunata v Gornjem Gradu, o čemer – kot izhaja iz pregledane literature – med strokovnjaki še ni soglasja. Nekateri načrte pripisujejo graškemu arhitektu Josephu Hueberju, drugi pa Matiju Perskemu, arhitektu, ki je sredi 18. stoletja deloval v Ljubljani. V posebnem poglavju so obravnavane poslikave v veliki slavnostni dvorani škofijske rezidence, ki pa se do danes ni ohranila.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:baročna arhitektura, Gornji Grad, Joseph Hueber, Matija Perski, škof Ernest Amadej Attems, baročno slikarstvo
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:M. Murakezi
Leto izida:2025
Št. strani:137 str.
PID:20.500.12556/RUL-176260 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:72.034.7(497.Gornji Grad)(043.2)
COBISS.SI-ID:259709955 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:26.11.2025
Število ogledov:66
Število prenosov:13
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Baroque Renovation of the Gornji Grad Complex : magistrsko delo
Izvleček:
The master’s thesis examines the Baroque renovation of the church complex in Gornji Grad, consisting of the Church of St. Mohor and Fortunat and the associated bishop’s residence. The renovation of the residence, built on the site of the former Benedictine monastery cloister, took place between 1749 and 1752, while work on the church, constructed on the site of the former monastery church, was carried out between 1752 and 1759. The project was initiated by Bishop Ernest Amadej Attems, who did not live to see its completion. The renovation represented one of the largest and most ambitious ecclesiastical building campaigns within the Diocese of Ljubljana and the broader territory of present-day Slovenia. The thesis is based on a comprehensive review of existing literature, as well as the study and interpretation of archival sources. These sources, dispersed across several archives in Slovenia, provide the foundation for understanding the organization of the construction process, including the roles of builders, carpenters, stonecutters, and plasterers in its various phases. Drawing on these materials, the research seeks to reconstruct the project’s chronology and evaluate the organization of labor and financial expenditure. Particular attention is dedicated to the question of authorship of the Church of St. Mohor and Fortunat, which remains unresolved in the literature. While some scholars attribute the design to the Graz-based architect Joseph Hueber, others argue in favor of Matija Perski, an architect active in Ljubljana in the mid-18th century. A dedicated chapter also addresses the paintings that once decorated the ceremonial hall of the bishop’s residence, a space that has not survived to the present day.

Ključne besede:Baroque architecture, Gornji Grad, Joseph Hueber, Matija Perski, Bishop Ernest Amadej Attems, Baroque painting

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj