Podrobno

Pravno varstvo v postopkih podelitve koncesije
ID Debeljak, Tjaša (Avtor), ID Pirnat, Rajko (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Štemberger Brizani, Katja (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,82 MB)
MD5: 3B69FEBAD37BC935B03A49C80B06FB08

Izvleček
Direktiva 2014/23/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 26. februarja 2014 o podeljevanju koncesijskih pogodb na ravni EU prvič poenoteno ureja podeljevanje koncesij gradenj in storitev. V slovenski pravni red je bila prenesena z Zakonom o nekaterih koncesijskih pogodbah (ZNKP). Ključna novost je razširitev pravnovarstvenih mehanizmov tudi na področje koncesij, zlasti koncesij storitev. Pravno varstvo je urejeno tako z evropskimi kot z nacionalnimi predpisi in je odvisno od predpisa, ki se v konkretnem primeru uporablja. Ta tudi določa pravno naravo akta o izbiri, ki je akt poslovanja ali pa upravni akt. Pristojnost se deli med Državno revizijsko komisijo (DKOM) ter upravni organ in/ali Upravno sodišče. Vendar to ne pomeni, da ima (ne)izbran ponudnik možnost proste izbire organa pravnega varstva, saj ZNKP v 10. členu določa, da se ob kumulativno izpolnjenih kriterijih uporablja primarno, za koncesije znotraj njegovega dometa pa je urejeno revizijsko varstvo pred DKOM. Zoper nekatere njene odločitve je na voljo upravni spor, ki pa zaradi svojih omejitev za ponudnike ni učinkovit. Za ostale koncesije storitev (izven dometa uporabe ZNKP) poteka pravno varstvo še naprej v upravnopravni sferi. Revizijsko varstvo je izjemno učinkovito, saj omogoča odpravo kršitev že v razpisni fazi, ureja poseben institut obdobja mirovanja in je zelo hitro. Zelo široko določbe pravovarstvenih direktiv razlaga tudi Sodišče Evropske unije. Varstvo v upravnopravni sferi ni učinkovito, niti ni hitro. Iz analize odločitev prek portala javnih naročil ugotavljam, da naročniki pogosto navajajo napačno pravno varstvo (revizijo). Glavno oviro predstavlja prag za uporabo ZNKP, ki ga posamezna koncesija po svoji vrednosti redko doseže. Nejasnosti lahko izhajajo že iz same opredelitve koncesije, saj se definiciji po nacionalni in evropski ureditvi razhajata. Pomembna je tudi opredelitev tveganja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:podelitev koncesij, pravno varstvo, revizijski postopek, DKOM, upravni spor, upravni akt, portal javnih naročil
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:PF - Pravna fakulteta
Leto izida:2025
PID:20.500.12556/RUL-176125 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:22.11.2025
Število ogledov:179
Število prenosov:46
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Legal Protection in Concession Awarding Procedures
Izvleček:
Directive 2014/23/EU of the European Parliament and of the Council of 26 February 2014 on the award of concession contracts, for the first time at the EU level uniformly regulates the awarding of works and services concessions. It is transposed into the Slovenian legal order by the Act on Certain Concession Contracts (CCCA). A key change is the extension of the remedies directives to concessions, especially service concessions. Legal protection is governed by national legislation and European rules. Legal protection depends on the act of selection, which may be either a business act or an administrative act. Jurisdiction is divided between the National Review Commission (NRC) and the administrative authority or the Administrative Court. However, this does not mean that the (un)successful tenderer has the freedom to choose the body of legal protection. Article 10 of the CCCA stipulates that if certain criteria are cumulatively met, CCCA is used and therefore review procedure before NRC is provided for concessions falling within its scope. Some of its decisions may be subject to administrative dispute proceedings, which, due to their limitations, are not effective for tenderers. For other service concessions (excluded from the scope of the CCCA), legal protection remains within the administrative legal sphere. Review procedures are extremely effective, as they allow to set aside violations already at the tender stage, regulate a special standstill period, and are very fast. Also provisions of the remedies directives are interpreted very broadly by the Court of Justice of the European Union. Protection within the administrative legal sphere is neither effective nor fast. An analysis of decisions via the public procurement portal also shows that contracting authorities often incorrectly cite the applicable legal protection (within the review procedure). A major obstacle is the threshold for the application of the CCCA, since (value of) concession rarely reaches it. Some uncertainties can arise from the very definition of a concession, as the definitions under national and EU regulations differ. The definition of risk is also important.

Ključne besede:Award of concessions, legal protection, review procedure, NRC, administrative dispute, administrative act, Public Procurement Portal

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj