Cilj raziskave je bil ugotoviti napredek pri uporabi spletnih učilnic, zbrati mnenja o funkcionalni uporabi spletnih učilnic na računalnikih ali mobilnih napravah, uporabniškem vmesniku in njegovih elementih, delu v spletnih učilnicah ter o prednostih in slabostih izvajanja izpitov v spletnih učilnicah. V raziskavo so bili vključeni študenti različnih študijskih programov (tudi študenti tekstilstva), osredotočala pa se je na analizo uporabe spletnih učilnic Moodle z uporabo vgrajenih orodij sistema ter anket med študenti.
Rezultati kažejo, da število uporabnikov spletnih učilnic narašča. Do učilnic dostopajo s pomočjo računalnikov in v vedno večjem številu tudi s pomočjo mobilnih naprav. Splošni izgled učilnic je tako na računalnikih kot mobilnih napravah ocenjen kot ustrezen z nekaterimi opombami glede personalizacije nadzorne plošče in boljše preglednosti. Študenti so bili zadovoljni z razporeditvijo in dostopnostjo kontrolnikov na obeh napravah, pohvalili so uporabljeno tipografijo, manj zadovoljni pa so bili z uporabljenimi ikonami za nekatere funkcije. Podane so bile tudi opombe na nerazumljivo poimenovanje nekaterih funkcij/ukazov. Informacije na zaslonih obeh naprav so bile ocenjene kot vidne, njihovo iskanje na mobilnih napravah pa zamudno. Študenti so se v spletnih učilnicah hitro znašli, pohvalili pa so tudi njihovo praktičnost. Zadovoljni so bili z razporeditvijo vsebin po poglavjih. Manjše število študentov spletno učilnico uporablja za izmenjavo mnenj ali skupinsko delo, za interakcijo z učiteljem pa še vedno raje uporabljajo e-pošto. Pohvalili so enostavnost oddajanja nalog v spletno učilnico (predvsem skupinskih nalog) ter možnost povratne informacije ocenjevalcev. Večjih težav pri opravljanju izpitov v spletni učilnici niso zaznali; tehnična izvedba se jim je zdela preprosta, informacije v izpitnem okolju (kvizu) uporabne, izgled izpita pa prijeten.
Ugotovitve raziskave nakazujejo nujnost izboljšav predvsem na področju uporabniškega vmesnika in večjega spodbujanja uporabe tistih orodij, ki omogočajo neposredno komunikacijo med udeleženci v spletnih učilnicah. Priporočljivo je tudi, da fakulteta izvaja ciljno usmerjeno strokovno usposabljanje za visokošolske in tehnične sodelavce na področju naprednih funkcionalnosti sistema Moodle, spodbuja vključevanje interaktivnih in sodelovalnih učnih dejavnosti, vzpostavi usklajene pedagoške smernice za spletno načrtovanje predmetov, sistematično zbira in uporablja povratne informacije uporabnikov ter spodbuja uporabo digitalno podprtih oblik poučevanja.
|