Podrobno

Odziv uporabnikov freemium mobilnih iger na oglase znotraj aplikacij : magistrsko delo
ID Kolšek, Tilen (Avtor), ID Kamin, Tanja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Gerdina, Sinja (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (4,24 MB)
MD5: 44B55D98177958533323D8D56C10C384

Izvleček
Čeprav je večina iger na mobilnih napravah brezplačnih, predstavljajo skoraj polovico celotnega globalnega trga videoiger. Razlog za to je freemium poslovni model, ki razvijalcem omogoča prihodke preko mikrotransakcij in oglasov znotraj aplikacij. V magistrskem delu se osredotočam na dejavnike, ki vplivajo na odnos uporabnikov freemium mobilnih iger do oglasov znotraj aplikacij, ter preučujem, kako ta odnos vpliva na vedenjska dejavnika odmestitve in nadgradnje na premium različico. V teoretičnem delu sta podrobneje opredeljena freemium poslovni model in odnos do oglaševanja. Na podlagi teorije utemeljenega delovanja (TRA) so oblikovane hipoteze, ki predpostavljajo, da na odnos do oglaševanja znotraj freemium mobilne igre vplivajo zabavnost, nadležnost, kredibilnost in interaktivnost oglasa, pa tudi igralna izkušnja, cena premium različice in družbeni vpliv. V empiričnem delu sem s pomočjo spletnega vprašalnika zbral podatke o odnosih do oglasov med igralci freemium mobilne igre Trivia Crack. Predpostavljeni model je testiran z multiplo linearno regresijo. Rezultati potrjujejo povezavo med predlaganimi dejavniki in odnosom do oglasov. Kot najpomembnejši dejavnik, ki vpliva na odnos do oglasa, se izkaže zabavnost, sledita pa ji družbeni vpliv in kredibilnost. Statistično značilne povezave se pokažejo tudi med odnosom do oglasov in obema vedenjskima dejavnikoma, pri čemer je učinek na namero odmestitve rahlo močnejši od učinka na namero nadgraditve na premium različico.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:freemium poslovni model, mobilne igre, oglasi znotraj aplikacij, teorija utemeljenega delovanja, odnos do oglaševanja
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:T. Kolšek
Leto izida:2025
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (88 str.))
PID:20.500.12556/RUL-175311 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.6:659.1(043.2)
COBISS.SI-ID:254662659 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:24.10.2025
Število ogledov:134
Število prenosov:39
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Freemium mobile game users' attitudes and responses to in-app ads
Izvleček:
Despite most mobile games being free to play, they represent almost half of the global video game market. The reason for this is the freemium business model, which allows mobile game developers to generate revenue through microtransactions and in-app advertisements. This master's thesis examines the factors that influence the attitude of freemium mobile game users towards in-app advertisements, and how this attitude affects the behavioral intentions of uninstallation and upgrading to a premium, ad-free version. The theoretical section defines the freemium business model and attitudes towards advertising. Based on the theory of reasoned action (TRA), hypotheses are formulated suggesting that the attitude towards advertisements in a freemium mobile game is influenced by the entertainment, irritation, credibility, and interactivity of the advertisement, as well as the gaming experience, the price of the premium version and social influence. In the empirical section, data on attitudes towards advertisements among players of the freemium mobile game Trivia Crack were collected using an online questionnaire. The hypothesized model was tested using multiple linear regression. The results confirm the connection between the proposed factors and attitude towards advertisements. Entertainment proved to be the most important factor influencing attitude towards in-app ads, followed by social influence and credibility. Statistically significant associations were also found between attitude towards ads and both behavioral factors, with the effect on intention to uninstall being slightly stronger than the effect on intention to upgrade to the premium version.

Ključne besede:freemium business model, mobile games, in-app advertisements, theory of reasoned action, attitude towards advertising

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj