Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Napredno
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Znanstvena ilustracija kot pedagoško orodje pri interdisciplinarnih projektih
ID
Nabernik, Marija
(
Avtor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(1,95 MB)
MD5: 1FC8EE7F14B01B2FC65F9FE2F4EBA5B4
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite
https://www.aluo.uni-lj.si/zaloznistvo/ilustriranje-nevidnega-oblikovanje-za-vkljucujoco-druzbo/
Galerija slik
Izvleček
V stik z znanstveno ilustracijo pridemo zelo zgodaj že ob listanju prvih poljudnoznanstvenih slikanic, če ne takrat, pa pozneje, ko vstopimo v sistem izobraževanja. Večina se nas iz znanstvene ilustracije uči, nekateri, med njimi tudi študenti ilustracije na UL ALUO, pa jo tudi ustvarjamo. Znanstvena ilustracija je namreč del našega kurikuluma, dodatno pa jo skozi izbrane teme spoznavamo na delavnicah in poletnih šolah. V prispevku so predstavljene metode, ki jih pri tem uporabljamo. Zanima nas, kako se povezujeta likovna umetnost in znanost ter kako lahko v sodelovanju pripomoreta k pomnjenju vsebin in ustvarjanju učnih vsebin ter pripomočkov. Opredelili smo znanstveno ilustracijo, njeno umestitev v področje ilustracije, njene oblike in izrazne tehnike. Dotaknili smo se ustaljenih kod in konvencij pri upodabljanju. Naša pozornost je usmerjena na uporabo ilustracije kot metode pri zasledovanju učnega izida. Predstavljena je risarska metoda, ki jo uporabljamo pri poučevanju naravoslovne ilustracije. Podrobneje je predstavljen proces dela na projektu Morski organizmi za slepe in slabovidne, kjer smo ustvarjali taktilne ilustracije za slepe in slabovidne. V tem primeru smo v proces vpletli tudi izrazne tehnike, ki so zaradi svojih lastnosti ponujale potencial na poti do končnih rezultatov.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
vizualne komunikacije
,
stvarna ilustracija
,
znanstvena ilustracija
,
risanje
,
učne metode
,
naravoslovje
,
interdisciplinarnost
Vrsta gradiva:
Drugo
Tipologija:
1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:
ALUO - Akademija za likovno umetnost in oblikovanje
Status publikacije:
Objavljeno
Različica publikacije:
Objavljena publikacija
Leto izida:
2025
Št. strani:
Str. [98]-119
PID:
20.500.12556/RUL-175298
UDK:
7.01:37.018.552
DOI:
10.51938/9789612976439
COBISS.SI-ID:
254140419
Datum objave v RUL:
23.10.2025
Število ogledov:
119
Število prenosov:
20
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Gradivo je del monografije
Naslov:
Ilustriranje nevidnega : oblikovanje za vključujočo družbo
Uredniki:
Petra Černe Oven
Kraj izida:
Ljubljana
Založnik:
Založba Univerze
Leto izida:
2025
ISBN:
978-961-297-643-9
COBISS.SI-ID:
247514627
Licence
Licenca:
CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:
Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.
Projekti
Financer:
ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:
P5-0452-2024
Naslov:
Vizualna pismenost
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj