Podrobno

Jacques Callot: estetika groteske in karnevala : estetika groteske in karnevala
ID Meško, Monika (Avtor), ID Vidrih, Rebeka (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (32,31 MB)
MD5: 7E8D7AC6C7EE1D1A4140CC0840746469

Izvleček
Zgodnja dela Jacquesa Callota, baročnega umetnika, znanega po kulturnih in družbenih prizorih zgodnjega 17. stoletja, razkrivajo gledališki svet, kjer sobivajo princi, igralci, pritlikavci in reveži, ter kjer se prepletajo karnevalski motivi in groteska. Njegove kompozicije spominjajo na odrske prizore in poudarjajo življenje kot predstavo, ki spaja plemenite plati človeštva s komičnim in fantastičnim. Umetniška dovršenost in naturalizem ostajata vedno brezhibno združena. Namen naloge je raziskati estetiko grotesknih in karnevalskih motivov v umetnikovih jedkanicah. Motivi so preučeni skozi serije del, kot so »Balli di Sfessania«, »Gobbi« in »Capricci«. Pozornost je namenjena njegovemu zgodnjemu italijanskemu obdobju, ko je bila narava njegove umetnosti še frivolna in lahkotna. Prav tako so obravnavani kulturno ozračje, širši teoretični kontekst groteske in karnevala ter morebitni stilistični vzori.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:groteska, karneval, commedia dell‘arte, Jacques Callot, jedkanica
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:M. Meško
Leto izida:2025
Št. strani:48 str.
PID:20.500.12556/RUL-174876 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:76.034.7:929Callot J.(043.2)
COBISS.SI-ID:254498051 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.10.2025
Število ogledov:126
Število prenosov:19
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Jacques Callot: The Grotesque and the Carnivalesque Aesthetic : zaključna seminarska naloga
Izvleček:
The early works of Jacques Callot, a Baroque artist known for his depictions of cultural and social scenes from the early 17th century, reveal a theatrical world where princes, actors, dwarfs, and beggars coexist, and where carnival motifs intertwine with the grotesque. His compositions resemble stage scenes and emphasize life as a performance that merges the noble aspects of humanity with the comic and the fantastic. Aesthetic refinement and naturalism remain flawlessly integrated. The aim of this paper is to explore the aesthetics of grotesque and carnivalesque motifs in the artist’s etchings. These motifs are examined through series such as »Balli di Sfessania«, »Gobbi«, and »Capricci«. Special attention is given to his early Italian period, when the character of his art was still frivolous and lighthearted. The study also addresses the cultural environment and the broader theoretical context of the grotesque and carnival, as well as potential stylistic influences.

Ključne besede:grotesque, carnival, commedia dell’arte, Jacques Callot, etching

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj