Podrobno

Interpretacija najdišča Divje babe I. s pomočjo VR tehnologije in njena predstavitev
ID Pungerčar, Jon (Avtor), ID Vidrih Perko, Verenka (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,39 MB)
MD5: 74070C2C84A5E2EB0C827A852FD42D12

Izvleček
Magistrska naloga bo v uvodnem delu opisovala teoretična izhodišča, na katerih se je razvila arheologija za javnost. Izhodišča služijo tudi pri interpretaciji in prezentaciji dediščine z rabo sodobne informacijske tehnologije, ki ima vse širšo uporabo na področju prezentiranja kulturne dediščine. Naloga se osredotočila na tehnologijo virtualne resničnosti (VR), ki ima ob pravilni uporabi velik potencial za uporabo v muzejski dejavnosti in jo uvrščamo med informacijsko- komunikacijske tehnologije oz. ITK. VR tako predstavlja kompleksno tehnologijo, ki se jo uporablja za izdelavo digitalnega okolja. Posledično se vse bolj pojavlja izraz ˝VE˝ - ˝virtual environments˝ oz. virtualna okolja. Na tej točki bo navedenih nekaj primerov uporabe VR tehnologije za prezentacijo prazgodovinskih najdišč. V nadaljevanju bo predstavljeno jamsko najdišče Divje babe I; kjer je bila leta 1995 najdeno znamenito mousteriensko glasbilo, ki bi lahko predstavljalo najstarejši znani inštrument. Sodeč po dataciji je glasbilo najverjetneje izdelal neandertalec, saj gre za obdobje, ko moderni človek domnevno še ni prispel v Evropo. Ker se je naše razumevanje neandertalcev v zadnjih desetletjih poglobilo, bo večji del naloge opisoval najnovejša spoznanja, ki imajo pomembno vlogo pri interpretaciji in oblikovanju VR doživetja. V zaključku bo opisanih nekaj možnih metod izdelava 3D modela najdišča z vsemi pripadujočimi elementi, ki bodo predstavljali temelj virtualne izkušnje. Opisan bo tudi potencialni potek virtualne izkušnje in možnosti izboljšav preko posodobitev. V sklopu magistrske naloge bo tudi ocenjen potencial najdišča za virtualno prezentacijo, ki bi lahko bi bila uporabljena kot del muzejske razstave.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:VR tehnologija, Divje babe I, arheologija, muzealizacija, kulturne dediščina
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2025
PID:20.500.12556/RUL-174793 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.10.2025
Število ogledov:131
Število prenosov:11
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The interpretation of the Divje babe I. site with VR technology and its presentation
Izvleček:
The MA thesis initially describes the theoretical approaches for presenting and interpreting cultural heritage, which represent the foundation for public archaeology. These approaches can also be used for interpreting and presenting cultural heritage through latest informative communication technology, which has a wide use in the field of presenting cultural heritage. 4 The MA thesis focuses on the use of VR or ˝Virtual reality˝ technology, which when properly used, has enourmous potential for use in museums and is categorized under the term ˝Information and communications technology˝. VR represents a complex technological tool, which is mainly used to create digital environments. Consequently the term VE or ˝virtual evironment˝ has started to become more common. In this part of the thesis a few examples of VR presentations of prehistoric sites will be listed. After that is the presentation of the Divje babe I. site, where the famous Mousterian flute was found in 1995 and could be the world´s oldest instrument made by a Neanderthal. Our understanding of Neanderthals has gradually increased in the last decades. For this reason, a larger part of the thesis will present the latest Neanderthal discoveries, which have an important impact on the interpretation and creation of the VR experience. Some of the possible methods of making a 3D model of the Divje babe I. cave with all of its natural elements, which represent the cornerstone of the virtual experience, will be described in the last part of the thesis. The potential form of the virtual experience and options for possible updates will also be presented. The potential of the cave site for a virtual reconstruction, which could be used as a part of a museum exhibition, will also be rated.

Ključne besede:VR technology, Divje babe I, archaeology, musealization, cultural heritage

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj