Podrobno

Kognitivne prednosti pri dvojezičnih dojenčkih
ID Drevenšek, Manuela (Avtor), ID Saksida, Amanda (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (967,10 KB)
MD5: 2F3B6C9096B58D4D9DAB300D4F50E6BB

Izvleček
Dvojezičnost je v današnjem svetu zelo pogost pojav. Razlogi za to so običajno družinske, družbene in karierne narave. Ko razmišljamo o dvojezičnosti, skoraj vedno pomislimo na posameznike, ki jezike že govorijo, malokrat pa pomislimo na tiste, ki jih še ne – dojenčke v predgovornem obdobju. Za vsakega posameznika velja enako – opremljen je s sposobnostjo usvajanja jezika, in sicer že takoj po rojstvu. Usvajanje jezika pri dojenčkih v predgovornem obdobju je kompleksen proces, ki ga sestavljajo percepcijski, fonetični in kognitivni mehanizmi. Čeprav gre za izredno kompleksen proces, imamo dokaze o tem, da lahko v tem obdobju usvojijo še (vsaj) en jezik. V zadnjih desetletjih je tematika o dvojezičnih dojenčkih, ki so uspešno usvojili dva jezika, vzbudila veliko vprašanj o njihovih prednostih oziroma slabostih z vidika kognitivnih funkcij. Cilj te naloge je pregled študij, ki se ukvarjajo ravno s temi vprašanji. V nalogi je vprašanje o kognitivnih prednostih dvojezičnih dojenčkov utemeljeno skozi zgodovinski pregled, teoretični okvir, pregled študij in razpravo. Izbrane študije vsebujejo ali se nanašajo na eksperimente, katerih rezultati se ne osredotočajo samo na kognitivne prednosti dvojezičnih dojenčkov, ampak tudi na njihove razlike v primerjavi z enojezičnimi dojenčki in kognitivno prednost dejansko postavljajo pod vprašaj.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:dvojezičnost, kognitivna znanost, izvršilne funkcije, nevrolingvistika, predgovorno obdobje, usvajanje jezika
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2025
PID:20.500.12556/RUL-174578 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:05.10.2025
Število ogledov:122
Število prenosov:15
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:cognitive benefits in bilingual infants
Izvleček:
Bilingualism is very common in today's world. The reasons for this are usually family, social or career-related. When we think about bilingualism, we almost always think of individuals who already speak languages, but we rarely think of those who are not yet able to speak – infants in the preverbal period. The same applies to every individual – they are equipped with the ability to acquire language, which is activated immediately after birth. Language acquisition in preverbal infants is a complex process involving perceptual, phonetic, and cognitive mechanisms. Despite the fact that this is an extremely complex process, we have evidence that they can acquire (at least) one more language during this period. In recent decades, the topic of bilingual infants who have successfully acquired two languages has raised many questions about their advantages and disadvantages in terms of cognitive functions. The aim of this paper is to review studies that address precisely these issues. The paper examines the question of the cognitive advantages of bilingual infants through a historical review, theoretical framework, review of studies and discussion. The selected studies contain or refer to experiments that have ledto the results that speak not only to the cognitive advantages of bilingual infants, but also to their differences compared to monolingual infants, and question the cognitive advantage.

Ključne besede:bilingualism, cognitive science, executive functions, neurolinguistics, preverbal period, language acquisition

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj