Za natančen izračun koeficienta oprijema med kotalno pnevmatiko in cestiščem pri različnih stopnjah zdrsa ter izboljšanje varnosti in stabilnosti vozila je bila predlagana metoda ocene koeficienta oprijema med pnevmatiko in cestiščem, ki temelji na deformacijskih senzorjih in ščetkastih (brush) modelih. Najprej je bil izdelan FEM model radialne pnevmatike dimenzij 205/55R16, katerega učinkovitost je bila potrjena s poskusi statičnega stika s podlago in merjenjem radialne togosti. Nato je bil med zaviranjem pridobljen signal obodne deformacije vzdolž sredinske linije notranje površine pnevmatike, dolžina kontaktne površine pa je bila ocenjena z uporabo formule za dolžino loka na podlagi povprečne razdalje med vrhovi prvega in drugega reda krivulj obodne deformacije. Simulacija zaviranja kotalnih pnevmatik je potrdila nesimetričnost porazdelitve tlaka na kontaktni površini. Položaj točke zdrsa znotraj kontaktne površine je bil ocenjen na podlagi poljubne funkcije porazdelitve tlaka in ščetkastega modela. Za določitev ocenjevalne funkcije točke zdrsa pri različnih stopnjah zdrsa je bila uporabljena nelinearna regresija. Vzpostavljena je bila funkcionalna zveza med koeficientom oprijema pnevmatika–cestišče in stopnjo zdrsa, ki upošteva značilnosti trenja med gumijasto površino pnevmatike in cestiščem, pri čemenr je bil uporabljen model trenja na osnovi eksponentnega upadanja. Rezultati kažejo, da opisana metoda omogoča oceno koeficienta oprijema med pnevmatiko in cestiščem pri različnih stopnjah zdrsa, kar zagotavlja dragocena spoznanja za aplikacije inteligentnih pnevmatik na področju nadzora dinamike vozil.
|