Podrobno

Načrtovanje, izvedba in analiza planinskega izleta v okviru športnega dne : magistrsko delo
ID Bajt, Teja (Avtor), ID Štemberger Vučko, Vesna (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (4,21 MB)
MD5: 47E77426327033408B6C1B435ACB8CB7

Izvleček
Planinstvo ima v današnjem času poseben pomen, saj vse več ljudi v hitrem in stresnem tempu sodobnega življenja potrebuje stik z naravo, ki jim omogoča sprostitev in celostno regeneracijo. Čeprav odrasli v planinstvu pogosto najdejo zadovoljstvo v telesni aktivnosti, druženju in duhovni sprostitvi, otroci in mladostniki potrebujejo dodatno motivacijo, da v hoji prepoznajo vrednote in užitek. Planinski izleti v okviru športnih dni so pogosto omejeni zgolj na hojo do določenega cilja, brez dodatnih dejavnosti, kar lahko vpliva na zmanjšano motivacijo učencev. Hoja sama po sebi je lahko enolična in manj privlačna, zato jo učenci pogosto doživljajo kot naporno in dolgočasno, kar lahko vodi v nižjo stopnjo vključenosti in manjše zadovoljstvo s planinskim izletom. Poleg tega se po končanem planinskem izletu pogosto ne izvede podoživljanja z učenci, kar bi jim omogočilo refleksijo lastnih izkušenj, izražanje doživljanj in podajanje koristnih povratnih informacij. S tem se lahko izgubi možnost za nadgradnjo prihodnjih izletov in izboljšanje njihove organizacije. Torej, če je planinski izlet ustrezno načrtovan, omogoča zadovoljitev raznih osebnih potreb. V magistrskem delu smo najprej predstavili pomen planinstva, kako se gibljemo v hribih in kaj pri tem upoštevamo, vremenoslovje, varnost, opremo, prehrano, orientacijo ter pomen motivacije in druženja v planinstvu. V drugem delu smo se osredotočili na pomen planinstva v vzgoji in izobraževanju ter na njegovo mesto v učnem načrtu. Nazadnje pa smo natančno predstavili še faze načrtovanja, izvajanja in analize planinskega izleta, izvajanega v okviru športnega dne ter kompetence, ki jih mora imeti učitelj kot vodja planinskega izleta. V empiričnem delu smo najprej predstavili faze načrtovanja, izvajanja in analize našega planinskega izleta, izvajanega v okviru športnega dne. Nato smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotovili stališče učencev 3. in 4. razreda do planinskega izleta, izpeljanega v okviru športnega dne in njihovo oceno o svojem počutju ter sodelovanju na njem. S pomočjo izpeljanih individualnih intervjujev pa smo ugotovili stališče učiteljic razredničark o lastni kompetentnosti načrtovanja, izvajanja in analiziranja planinskega izleta ter njuno stališče o planinskem izletu, izpeljanem v okviru športnega dne. Rezultati anketnega vprašalnika so pokazali, da so se učenci v večini primerov počutili dobro pripravljene tako telesno kot miselno, pri čemer so nekoliko višje ocene pripravljenosti dosegli učenci 4. razreda. Opremljenost z ustrezno planinsko opremo je bila ocenjena kot odlično zagotovljena. Učenci so zaznavali različno stopnjo napora, pri čemer so dečki 4. razreda poročali o najmanj napora, deklice istega razreda pa so ga zaznale največ. Najbolj pozitivno so bile ocenjene dejavnosti, ki so združevale gibanje, igro, sodelovanje in pustolovščino (Skriti zaklad, Storži v gnezdih), nekoliko manj pa so učence navdušile statične ali miselno zahtevnejše dejavnosti (Igra čutov, Ura). Zelo pozitivno so ocenili tudi ustvarjalne dejavnosti po izletu, zlasti likovno nalogo z naravnimi materiali. Splošno počutje in medsebojno sodelovanje sta bila ocenjena visoko, kar potrjuje, da so ustrezno načrtovane dejavnosti pomembno prispevale k pozitivni izkušnji. Poleg tega smo s pomočjo individualnih intervjujev pridobili vpogled v stališča učiteljic razredničark. Ti so pokazali, da se obe učiteljici zavedata pomena temeljite priprave, ki vključuje skrb za varnost, ustrezno izbiro poti, pravočasno organizacijo prevoza, predhodno preverjanje poti ter jasna navodila učencem. Poudarili sta tudi pomen motivacije učencev, ki jo je treba graditi že pred izletom z zanimivimi dejavnostmi in spodbudami. Pri izvedbi izletov sta izpostavili vlogo učitelja kot vodje, ki mora imeti pregled nad potekom dneva in skrbeti za varnost ter jasno komunikacijo. V analizi izletov sta ocenili, da je sprotno podoživljanje z učenci dragoceno za izboljšave. Pri sodelovanju z drugimi učitelji je učiteljica 3. razreda poudarila zelo pozitivne izkušnje, odprto komunikacijo in podporo, medtem ko je učiteljica 4. razreda izpostavila večje izzive v timu z dolgoletnimi člani, kjer je težje uveljavljati spremembe. Obe sta poudarili, da kombinacija sodelovalnih, ustvarjalnih in pustolovskih dejavnosti pomembno vpliva na motivacijo in dobro počutje učencev. Na podlagi raziskave lahko sklenemo, da so učenci planinski izlet, izveden v okviru športnega dne in obogaten s spremljevalnimi dejavnostmi, doživeli kot pozitivno in motivirajočo izkušnjo. Rezultati potrjujejo pomen ustrezne priprave, raznolikega načrtovanja dejavnosti ter kompetentnega vodenja izletov. Učiteljici sta pokazali dobro usposobljenost in zavzetost pri načrtovanju, izvajanju in analizi izletov, hkrati pa tudi opozorili na izzive sodelovanja in organizacije.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Planinstvo, Športna vzgoja, planinski izlet, načrtovanje, izvedba, analiza
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:T. Bajt
Leto izida:2025
Št. strani:130 str.
PID:20.500.12556/RUL-174507 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:796.52(043.2)
COBISS.SI-ID:251789059 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:03.10.2025
Število ogledov:175
Število prenosov:56
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Planning, implementation, and evaluation of a hiking trip as part of a sports day
Izvleček:
Mountaineering holds special significance in today’s world, as more and more people seek contact with nature to find relaxation and holistic regeneration in the fast-paced and stressful rhythm of modern life. While adults often find satisfaction in physical activity, socializing, and spiritual relaxation, children and adolescents require additional motivation to recognize the values and enjoyment in hiking. Hiking trips organized as part of Sports Days are often limited to walking to a certain destination without additional activities, which can reduce pupils’ motivation. Walking alone may be monotonous and less attractive, often perceived by pupils as tiring and boring, leading to lower engagement and satisfaction with the hiking trip. Moreover, post-trip reflections with pupils are frequently omitted, which could otherwise provide opportunities for sharing experiences, giving feedback, and improving future trips. Properly planned hiking trips, however, can meet a variety of personal needs. This master’s thesis first presents the significance of mountaineering, the principles of safe movement in the mountains, and related aspects such as meteorology, safety, equipment, nutrition, orientation, as well as the importance of motivation and social interaction. The second part focuses on the role of mountaineering in education and its position within the curriculum. Finally, the thesis describes in detail the stages of planning, conducting, and evaluating a hiking trip within the framework of a Sports Day, as well as the competencies required of teachers acting as trip leaders. The empirical part first presents the planning, execution, and evaluation stages of our hiking trip, carried out during Sports Day. It then analyzes pupils’ attitudes toward the trip, their self-assessment of well-being and cooperation, and, through individual interviews, the perspectives of class teachers regarding their own competence in planning, conducting, and evaluating hiking trips. The questionnaire results revealed that pupils generally felt well prepared both physically and mentally, with 4th-grade pupils reporting slightly higher levels of preparedness. Equipment readiness was assessed as excellent. Perceptions of exertion varied: 4th-grade boys reported the least effort, while 4th-grade girls reported the most. The most positively evaluated activities were those combining movement, play, cooperation, and adventure (Treasure Hunt, Cones in Nests), whereas static or more cognitively demanding activities (Sense Game, Clock) were less engaging. Pupils also rated post-trip creative tasks very positively, particularly the art assignment using natural materials. Overall well-being and peer cooperation were evaluated highly, confirming that well-planned activities significantly contributed to a positive experience. Individual interviews with class teachers showed that both emphasized the importance of thorough preparation, including safety, appropriate route selection, timely organization of transport, prior route inspections, and clear instructions for pupils. They also highlighted the need to foster motivation before the trip through engaging activities and encouragement. During the trip, they stressed the role of the teacher as a leader, responsible for oversight, safety, and clear communication. Both valued immediate reflection with pupils as useful for improvements. Regarding teamwork, the 3rd-grade teacher highlighted very positive experiences with open communication and strong support, whereas the 4th-grade teacher pointed out challenges in working with long-established teams, where introducing changes proved more difficult. Both underlined that a combination of collaborative, creative, and adventurous activities significantly enhances pupils’ motivation and well-being. In conclusion, the study demonstrates that pupils experienced the hiking trip, conducted within Sports Day and enriched with accompanying activities, as a positive and motivating experience. The findings confirm the importance of proper preparation, diverse planning of activities, and competent leadership. The teachers demonstrated strong competence and commitment in planning, conducting, and evaluating the trips, while also pointing to organizational and teamwork-related challenges.

Ključne besede:mountaineering, hiking trip, planning, implementation, evaluation

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj