Podrobno

Analiza uspešnosti dijakov na tekmovanju iz znanja kemije : magistrsko delo
ID Stropnik, Nina (Avtor), ID Slapničar, Miha (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Dlouhy, Matjaž (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (4,28 MB)
MD5: A0E85BAA7C7F32B5074BDC6E6A140BFC

Izvleček
Kemijska tekmovanja pripomorejo k popularizaciji kemije, saj nudijo motivacijo za nadaljnje ukvarjanje s področjem in lahko vplivajo na izbiro študija ter poklicne poti. So tudi povratna informacija učiteljem, dijakom in tistim, ki tekmovanja pripravljajo. Primer takšne organizacije v Sloveniji je Zveza za tehnično kulturo Slovenije (ZOTKS), ki za srednješolce organizira tekmovanje v znanju iz kemije za Preglove plakete. Izvedli smo raziskavo v treh delih. Prvi del je temeljil na kvantitativnem raziskovalnem pristopu, kjer smo analizirali dosežke približno 10.036 dijakov, starih med 15 in 19 let, ki so se v šolskih letih od 2021/22 do 2024/25 udeležili tekmovanja v znanju kemije. Analizirali smo: (1) delež slovenskih dijakov, ki so se udeležili tekmovanja iz kemije, (2) razliko med spoloma glede na dosežke, (3) katere vsebine razpisa so zahtevne, (4) trend ponavljanja zahtevnih vsebin ter (5) razpon dosežkov na šolski in državni ravni. Drugi del je temeljil na kvalitativnem pristopu, kjer smo analizirali 323 ocenjevalnih pol iz šolskega leta 2023/24 ter identificirali pogoste napake dijakov. Tretji del raziskave smo izvedli z anketnim vprašalnikom po zaključenem tekmovalnem delu na državnem tekmovanju za Preglove plakete v šolskem letu 2024/25. Izpolnilo ga je 305 tekmovalcev iz vseh statističnih regij v Sloveniji. Ugotovili smo, da se dijaki najpogosteje tekmovanja udeležijo, ker jih kemija zanima, imajo pri predmetu dobre ocene ter jih k temu spodbudijo učiteljice. Večina dijakov obiskuje priprave za tekmovanje v šoli, ki jo obiskujejo, veliko pa se pripravlja samih ob občasni pomoči in usmeritvi učiteljev mentorjev. Dijaki, ki so se udeležili državnega tekmovanja iz kemije, načrtujejo, da se bodo v večini (N = 270) po končani srednji šoli vpisali na študij naravoslovnih smeri. Največ dijakov četrtega letnika, ki so se udeležili tekmovanja, bi v prihodnjem študijskem letu začelo s študijem, povezanim s kemijo, fiziko, medicino ali farmacijo.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Osnovnošolsko učenje in poučevanje, Kemija, kemijsko tekmovanje, srednješolci, zahtevne vsebine, pogoste napake, priprave na tekmovanje, motivacija dijakov, dosežki dijakov, spolne razlike, naravoslovni študij
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:N. Stropnik
Leto izida:2025
Št. strani:XIII, 123, XXII str.
PID:20.500.12556/RUL-174369 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.3:54(043.2)
COBISS.SI-ID:251436547 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:01.10.2025
Število ogledov:184
Število prenosov:40
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Analysis of secondary students' performance in the chemistry knowledge competition
Izvleček:
Chemistry competitions contribute to the popularization of chemistry, as they provide motivation for further engagement in the field and can influence the choice of study and career paths. They also provide feedback to teachers, students, and those who organize the competition. An example of such an organization in Slovenia is the Slovenian Association for Technical Culture (ZOTKS), which organizes a chemistry knowledge competition for high school students for the Pregl Plaques. We conducted a three-part study. The first part was based on a quantitative research approach, where we analysed the achievements of approximately 10,036 students aged between 15 and 19 who participated in chemistry competitions during the school years 2021/22 and 2024/25. We analysed: (1) the proportion of Slovenian students who participated in chemistry competitions, (2) gender differences in performance, (3) which parts of the competition are challenging, (4) trends in the repetition of challenging content, and (5) the range of performance at the school and national levels. The second part was based on a qualitative approach, where we analysed 323 assessment sheets from the 2023/24 school year and identified common mistakes made by students. The third part of the research was conducted using a questionnaire after the completion of the competition part of the national competition for Pregl Plaques in the 2024/25 school year. It was completed by 305 competitors from all statistical regions in Slovenia. We found that students most often participate in competitions because they are interested in chemistry, have good grades in the subject, and are encouraged to do so by their teachers. Most students attend competition preparation classes at their school, but many prepare on their own with occasional help and guidance from their teachers and mentors. The majority of students who participated in the national chemistry competition (N = 270) plan to enrol in natural science studies after finishing secondary school. Most of the fourth-year students who participated in the competition would like to begin studying chemistry, physics, medicine, or pharmacy in the coming academic year.

Ključne besede:chemistry competition, high school students, challenging content, common mistakes, competition preparation, student motivation, student achievements, gender differences, science studies

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj