Detekcija objektov na satelitskih posnetkih je zahtevna zaradi majhnih objektov, velike raznolikosti v merilu in visokih stroškov strokovnega označevanja.
V tej magistrski nalogi raziskujemo, kako je mogoče združiti učenje brez nadzora (SSL) in aktivno učenje (AL), da bi naslovili te izzive.
Ocenili smo štiri modele Transformer z učno predpripravo SSL na podatkovni zbirki DIOR: DINOv2, DINOv3, SatMAE in ScaleMAE.
Za aktivno učenje smo primerjali naključno izbiro, več strategij, temelječih na negotovosti, ter metodo raznolikosti, ki temelji na gručenju.
Eksperimente smo izvedli pri proračunih označevanja do 20% in rezultate poročali z uporabo protokola COCO ter intervalov zaupanja, dobljenih z metodo bootstrap.
Med SSL modeli je ScaleMAE dosegel najboljšo uspešnost z mAP50 = 76.0 ± 0.7 % in tako bistveno zmanjšal zaostanek za nadzorovano predpripravo.
Poleg tega pokažemo, da strategije, temelječe na negotovosti, začnejo presegati naključno izbiro pri srednje velikih proračunih označevanja.
Rezultati kažejo, da lahko kombinacija SSL in AL zmanjša potrebo po označevanju, hkrati pa ohranja konkurenčno uspešnost detekcije objektov v daljinskem zaznavanju.
|