Podrobno

Gibalno dejavno poučevanje na razredni stopnji kot alternativa klasičnemu pouku : magistrsko delo
ID Tehovnik, Tilen (Avtor), ID Markelj, Neja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (510,04 KB)
MD5: 87E00738BED9453897AC2B970ED9E3F9

Izvleček
Namen magistrskega dela je bilo ugotoviti, ali lahko in če da, na kakšen način, učitelj uvede gibalno dejavno poučevanje v redni pouk, da bi s tem zmanjšal čas sedenja, še vedno pa podal oziroma obravnaval snov, ki si jo je zadal za to uro. V raziskavo je bilo vključenih 72 otrok petega razreda Osnovne šole Kolezija, od tega smo lahko v raziskavi upoštevali rezultate 59 učencev. Za namen raziskave smo z uporabo pospeškometrov ActiGraph wGT3X-BT, ki so jih učenci nosili med poukom, primerjali količino sedenja med klasičnimi urami pouka in posebej zasnovanimi urami s poudarkom na gibalno dejavnem poučevanju. Ugotovili smo, da se z uvedbo gibalno dejavnih načinov poučevanja lahko vpliva na količino sedenja med poukom. Uporabljeni didaktični pristopi so zmanjšali količino sedenja tako pri fantih kot tudi dekletih. Ob tem pa se je pokazalo, da so fantje tako pri klasičnih kot pri gibalno dejavnih urah pouka bolj gibalno dejavni. Na podlagi ugotovitev potrjujemo, da lahko vpeljava tehnik gibalno dejavnega poučevanja v redni pouk pripomore k zmanjšanju neprekinjenega sedenja in učinkuje pri obeh spolih. Potrebne so nadaljnje raziskave, ki bi pokazale dolgoročne učinke tovrstnih pristopov.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:gibalno dejavno poučevanje, učenje, sedeče vedenje, osnovna šola, pospeškometri
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FŠ - Fakulteta za šport
Leto izida:2025
PID:20.500.12556/RUL-174138 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:256957955 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:28.09.2025
Število ogledov:145
Število prenosov:30
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Physically active teaching in primary education as an alternative to traditional teaching
Izvleček:
The purpose of this master’s thesis was to determine whether, and if so in what way, teachers can integrate physically active teaching into regular lessons in order to reduce sedentary time, while still covering the planned curriculum content. The study involved 72 fifth-grade pupils from Kolezija Primary School, of whom the results of 59 pupils were included in the analysis. For the purposes of the research, we used ActiGraph wGT3X-BT accelerometers, which the pupils wore during lessons, to compare sedentary time between traditional lessons and specially designed lessons emphasizing physically active teaching. The findings showed that the introduction of physically active teaching methods can influence the amount of sitting during lessons. The applied techniques reduced sedentary time in both boys and girls. Furthermore, it was observed that boys were more physically active than girls during both traditional and physically active lessons. Based on these findings, we confirm that the implementation of physically active teaching techniques in regular lessons can contribute to reducing prolonged sitting and is effective for both genders. However, further research is needed to explore the long-term effects of such approaches.

Ključne besede:physically active teaching, learning, sedentary behavior, primary school, accelerometers

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj