Podrobno

Medijski spektakli v dobi digitalnih medijev: eksploratorna študija Expa 2020 v Dubaju : magistrsko delo
ID Kavšek Vašl, Amadeja (Avtor), ID Pušnik, Maruša (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Trdina, Andreja (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,64 MB)
MD5: F55DB7AAD11C39C88F40E8A1BEDF6E38

Izvleček
Magistrsko delo raziskuje, kako so se Slovenija, Nizozemska, Japonska in Združeni arabski emirati predstavljali na svetovni razstavi Expo 2020 v Dubaju, z osredotočenostjo na vlogo digitalnih medijev pri oblikovanju in širjenju reprezentacij. Delo izhaja iz teoretskih okvirov mediatizacije, reprezentacije, digitalnih medijev in znamčenja držav. K analizi izbranih nacionalnih paviljonov kot kompleksnih komunikacijskih aparatov smo pristopili skozi tri koncepte medijskega spektakla: »liveness« (živost), »control« (nadzor) in »participation« (udeležba oziroma sodelovanje). Analizirali smo fizične paviljone kot osrednje točke reprezentacije držav in njihovo komuniciranje na družbenih omrežjih ter spletnih straneh. Ključna ugotovitev magistrskega dela je, da so nacionalni paviljoni postali orodja strateške reprezentacije – niso bili le fizični prostori predstavitve državnih identitet, temveč tudi digitalne platforme, skozi katere so države uprizarjale svoje zgodbe, vrednote in politične ambicije. Prav tako smo ugotovili, da digitalizacija kljub tehnološkim obljubam sodelovanja pogosto ohranja hierarhične in nadzorovane komunikacijske strukture, kjer uporabniki niso soustvarjalci vsebin, temveč pasivni potrošniki. Magistrsko delo tako osvetljuje razkorak med idejo odprtega digitalnega komuniciranja in dejanskimi praksami reprezentacije na globalnih dogodkih. Na primeru Expa 2020 opozarja na potrebo po razvoju bolj vključujočih, dostopnih in dialogu odprtih oblik predstavljanja držav, ki bi v prihodnje omogočile bolj dinamično usklajevanje med strateško nadzorovano reprezentacijo in vključujočo participacijo občinstva.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Expo Dubai 2020, svetovna razstava, medijski spektakel, mediatizacija, digitalni mediji, slovenski paviljon, japonski paviljon, paviljon ZAE, nizozemski paviljon
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:A. Kavšek Vašl
Leto izida:2025
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (66 str.))
PID:20.500.12556/RUL-174012 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:07(043.2)
COBISS.SI-ID:252670979 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:26.09.2025
Število ogledov:109
Število prenosov:14
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Media spectacles in the age of digital media: an exploratory study of Expo 2020 in Dubai
Izvleček:
The master’s thesis explores how Slovenia, the Netherlands, Japan, and the United Arab Emirates presented themselves at the Expo 2020 in Dubai, with an emphasis on the role of digital media in shaping and disseminating national representations. The study is grounded in theoretical frameworks of mediatization, representation, digital media and nation branding. We approached the analysis of selected national pavilions as complex communication device through three concepts of media spectacle: liveness, control, and participation. We examined the physical pavilions as central points of state representation, as well as their communication on social media profiles and websites. The key finding of the thesis is that national pavilions served as strategic representation tools. In addition to being physical exhibition spaces, the pavilions also functioned as digital platforms through which countries enacted their narratives, values, and political ambitions. Research shows that despite promises of enhanced interaction through technology, digitalization often maintains hierarchical and controlled communication structures, where users remain passive recipients rather than active co-creators of content. For this reason, the thesis highlights the gap between the idea of open digital communication and the real-life practices of representation in global events. The example of Expo 2020 emphasises the need to develop more inclusive, accessible, and dialogue-friendly forms of representing nations, which would, in the future, enable a more dynamic balance between strategically controlled representation and inclusive audience participation.

Ključne besede:Expo Dubai 2020, world expo, media spectacle, mediatization, digital media, Slovenian pavilion, Japanese pavilion, UAE pavilion, Dutch pavilion

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj