Podrobno

Oblikovanje in vloga skupnosti privržencev glasbenih izvajalcev med mladimi : magistrsko delo
ID Tominc, Mirjam (Avtor), ID Tuškej Lovšin, Urška (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,19 MB)
MD5: 37A0C1FA8ABC0B355BDFB49D95506304

Izvleček
Magistrsko delo preučuje, kako mladi iz generacije Z doživljajo, oblikujejo in ohranjajo skupnosti, ki se oblikujejo okoli glasbenih privržencev. Cilj naloge je razumeti, ali so takšne skupnosti v generaciji Z sploh relevantne, kaj mlade prepriča v to, da postanejo del skupnosti določenega glasbenega izvajalca, kako skupnosti delujejo in kaj je tisto, kar privržence povezuje med seboj in pripomore k ohranjanju skupnosti. V ta namen v teoretičnem delu obravnavamo pojav skupnosti porabnikov. Pozornost namenimo razumevanju skupnostih tržnih znamk, ki predstavljajo pomembno izhodišče za razumevanje skupnosti glasbenih privržencev v popularni kulturi, pri čemer se usmerimo na vlogo in delovanje skupnosti glasbenih privržencev med mladimi. V empiričnem delu s kvalitativno raziskavo preverimo, kako se oblikujejo in delujejo skupnosti privržencev glasbenih izvajalcev med pripadniki generacije Z. Podatke, ki jih pridobimo preko polstrukturiranih intervjujev z dvanajstimi slovenskimi privrženci skupin Joker Out in Fehtarji iz generacije Z, analiziramo s tematsko analizo. Rezultati raziskave pokažejo, da so skupnosti glasbenih privržencev za generacijo Z relevanten pojav, saj mladim predstavljajo prostor identifikacije, izražanja in povezovanja. V skupnosti jih pritegne predvsem kakovost glasbe, vendar pa je pomembna tudi identifikacija z glasbenikom ter močna želja po pripadnosti. Ko enkrat postanejo del skupnosti, se članstvo vzdržuje, pri čemer imajo ključno vlogo dogodki v živo, ki ustvarjajo občutek skupne izkušnje, krepijo medosebne vezi in dajejo digitalnim vezem oprijemljivo razsežnost. K ohranjanju skupnosti prispeva preplet praks, digitalnih interakcij in raznolikih možnosti vključevanja, ki omogočajo, da skupnosti ostajajo dinamične, odprte in privlačne za mlade člane.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:skupnost glasbenih privržencev, generacija Z, glasbeni izvajalci, skupnosti porabnikov, popularna kultura
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:M. Tominc
Leto izida:2025
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (114 str.))
PID:20.500.12556/RUL-174011 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.72:78(043.2)
COBISS.SI-ID:252652547 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:26.09.2025
Število ogledov:130
Število prenosov:70
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The formation and the role of music fan communities among youth
Izvleček:
This master’s thesis examines how young people from Generation Z experience, form, and sustain communities built around music fandom. The aim of the thesis is to understand whether such communities are relevant for Generation Z, what motivates young people to become part of a community dedicated to a particular music artist, how these communities function, and what connects fans to one another and contributes to their persistence. To address these questions, the theoretical part discusses the phenomenon of consumer communities, with a special focus on brand communities, which serve as an important basis for understanding music fan communities within popular culture. The emphasis is placed on the role and functioning of fan communities among young people. The empirical part, based on a qualitative study, explores how music fan communities are formed and operate among members of Generation Z. Data were collected through semi-structured interviews with twelve Slovenian fans of the bands Joker Out and Fehtarji and analyzed using thematic analysis. The results show that music fan communities represent a relevant phenomenon for Generation Z, as they provide young people with a space for identification, self-expression, and connection. While fans are primarily drawn to these communities by the quality of music, identification with the artist and a strong desire for belonging also play a crucial role. Once they become part of a community, membership is sustained through live events, which create a sense of shared experience, strengthen interpersonal ties, and give digital connections a tangible dimension. The long-term vitality of these communities is supported by a combination of practices, digital interactions, and diverse opportunities for participation, which allow them to remain dynamic, open, and attractive to young members.

Ključne besede:music fan community, Generation Z, music artists, consumer communities, popular culture

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj