Podrobno

Kako misliti zgodbo skozi zvok : posebnosti pisanja za avditivne medije na primeru izvirne radijske igre Periferija
ID Novosel, Kaja (Avtor), ID Mirčevska, Žanina (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Dobovšek, Zala (Komentor), ID Toporišič, Tomaž (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,17 MB)
MD5: 685E24BB47718247878460FDA0FBFC07

Izvleček
V magistrskem delu z naslovom Kako misliti zgodbo skozi zvok. Posebnosti pisanja za avditivne medije na primeru izvirne radijske igre Periferija raziskujem možnosti izvirnega pisanja za avditivni medij na primeru moje avtorske igre Periferija in procesa njenega nastajanja. Na podlagi lastnosti in posebnosti avditivnega medija ter izrazil radijske igre razmišljam tudi o (naj)ustrezne(jše)m formatu za izpisovanje izvirnih del za avditivni medij. Nadaljujem s primerjalno predstavitvijo besedila za radijsko igro Periferija in transkripcije radijske igre, ki je nastala v produkciji Uredništva igranega programa na programu Ars (Radio Slovenija) letošnjega januarja (premiera 18. februarja letos). V samorefleksivni maniri nato na podlagi prej prevprašanih posebnosti avditivnega medija poskušam poglobiti zvočno dramaturgijo že izpisanega besedila na petih izbranih primerih prizorov oziroma mono-dialogov v besedilu Periferija. Celostna integracija zvoka kot nosilca pomena, misli in sporočilnosti dramaturško podkrepi besedilo, omogoča širjenje asociativnega polja poslušalke in poglobi intenziteto odziva na zvočno delo. Raziskavo dramaturgije zvoka spremlja še primerjalna analiza besedil za radijski igri Periferija in 103 telefonski klici (103 telefonátov), ki se stikata v izbranih aktualnih temah (vpliv okolja na posameznico, žensko telo in negativen odnos do njega, družbena hierarhija) in v umestitvi molčečega lika v radijsko krajino, ki vsebinsko vodi v premislek o molčečnosti kot možni gesti upora.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Avditivni medij, radijska igra, zvok, dramaturgija zvoka, primerjalna analiza, molčečnost, molčeči lik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:AGRFT - Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2025
PID:20.500.12556/RUL-173635 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:253885443 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:19.09.2025
Število ogledov:137
Število prenosov:33
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:How to Think Story Through Sound: Specific Features of Writing for Auditory Media on the Example of the Original Radio Play Periphery (Periferija)
Izvleček:
In my master’s thesis How to Think Story Through Sound: Specific Features of Writing for Auditory Media on the Example of the Original Radio Play Periphery (Periferija), I examine the possibilities of original writing for the auditory medium through my own radio play Periphery and the process of its creation. Based on the characteristics and particularities of the auditory medium and the forms of radio play, I also reflect on which format might be the most suitable for creating original works for this medium. I then present a comparison between the script of Periphery and the transcription of the radio play, which was produced by the Drama Programme Editorial Department at Ars (Radio Slovenia) in January this year (premiere on 18 February). In a self-reflective manner, and considering the specific features of the auditory medium, I try to deepen the sound dramaturgy of the written text by analysing five selected examples of scenes or mono-dialogues in Periphery. The full integration of sound as a carrier of meaning, thought, and expression strengthens the text dramaturgically, allows the expansion of the listener’s associative field, and intensifies the response to the auditory work. This exploration of sound dramaturgy is also supported by a comparative analysis of the radio plays Periphery and 103 Phone Calls (103 telefonátov), which meet in selected current themes (the influence of the environment on the individual, the female body and negative attitudes towards it, social hierarchy), and in the inclusion of a silent character in the radio landscape, which leads to a reflection on silence as a possible gesture of resistance.

Ključne besede:Auditory media, radio play, sound, sound dramaturgy, comparative analysis, silence, silent character

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj