Podrobno

Primerjava uporabnosti digitalnih fotografij in 3D vizualizacij za prodajne namene
ID Kompara, Ana (Avtor), ID Ahtik, Jure (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (6,03 MB)
MD5: FB744CCCB5717D50B78649839C4F71BD

Izvleček
Magistrsko delo se osredotoča na primerjalno analizo učinkovitosti digitalne fotografije in 3D vizualizacij pri vizualni predstavitvi izdelkov, namenjenih za prodajo. V teoretičnem delu podrobno predstavljamo obe tehniki, pri čemer izpostavljamo njune ključne značilnosti, prednosti in omejitve. Eksperimentalni del smo začeli z ustvarjanjem desetih parov fotografij in 3D vizualizacij, pri čemer vsak par prikazuje isti izdelek. Enkrat je bil izdelek zajet s fotografiranjem in drugič z uporabo 3D modeliranja in upodabljanja. Namen je bil omogočiti primerjavo med obema tehnikama. Na osnovi parov smo izvedli dve ločeni spletni anketi. Prva se je osredotočala na zaznavno razlikovanja med obema tehnikama, torej na to, ali anketiranci lahko prepoznajo, katera od dveh primerov je fotografija in katera je 3D vizualizacija. Druga anketa pa je bila namenjena oceni estetskih preferenc in vizualne privlačnosti posameznih izdelkov, z namenom ugotoviti, katera izmed tehnik pri širši javnosti bolj pritegne pozornost in pokaže večje zanimanje. Rezultati raziskav kažejo, da je večina anketirancev uspela pravilno prepoznati, kateri izmed dveh primerov je bil ustvarjen s fotoaparatom. V primeru opravljanje raziskave se je pokazalo, da klasična fotografija kljub napredku 3D tehnologije še vedno ohranja določene značilnosti, ki jih opazovalci prepoznajo kot bolj realistične. Kljub temu so se v določenih primerih pojavile izjeme, kjer je del anketirancev zamenjal 3D vizualizacijo za fotografijo, kar potrjuje, da je bila stopnja realizma 3D vizualizacij lahko tudi zelo visoka. Poleg prepoznavanja tehnike so rezultati pokazali tudi, da so anketiranci v nekaterih primerih 3D vizualizacijo ocenili kot bolj privlačno, kar kaže na to, da tehnična popolnost, urejenost kompozicije in vizualna jasnost včasih prevladajo občutek pristnosti, ki ga ponuja klasična fotografija.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:3D vizualizacija, digitalna fotografija, produktna fotografija, realističnost
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:NTF - Naravoslovnotehniška fakulteta
Leto izida:2025
PID:20.500.12556/RUL-173177 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:13.09.2025
Število ogledov:156
Število prenosov:40
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Comparison of effectiveness of digital photographs and 3D visualizations for commercial purposes
Izvleček:
Master’s thesis focuses on a comparative analysis of the effectiveness of digital photography and 3D visualization in the visual presentation of commercial products. In the theoretical part, we provide an in-depth overview of both techniques, highlighting their key characteristics, advantages, and limitations. The experimental part begins with the creation of ten image pairs, where each pair presents the same product. One captured with digital photography and once created using 3D modeling and rendering. The purpose of this approach was to enable a direct comparison between the two techniques. Based on these pairs, we conducted two separate online surveys. The first focuses on perceptual differentiation between the techniques that is, whether participants could correctly identify which image was a photograph and which was computer-generated. The second survey aimes to assess aesthetic preferences and the visual appeal of the individual product representations, with the goal of determining which technique draws more attention and generates greater interest among a broader audience. The research results show that most participants were able to correctly recognize which of the two examples was taken with a camera. In the context of the conducted research, it was found that traditional photography, despite advancements in 3D technology, still retains certain qualities that observers perceive as more realistic. Nevertheless, there were specific cases in which some participants mistook the 3D visualization for a photograph, indicating that the level of realism in modern 3D renderings can be very high. In addition to identifying the source technique, the results also revealed that in some instances, participants found the 3D visualization more visually appealing. This suggests that technical precision, compositional order, and visual clarity may at times outweigh the sense of authenticity offered by traditional photography.

Ključne besede:3D visualization, commercial products, digital photography, realism

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj