Podrobno

Vrednotenje konstrukcije okvirja gorskega kolesa pri tipičnih obremenitvah
ID Šmon, Valentin (Avtor), ID Šeruga, Domen (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Nagode, Marko (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (8,84 MB)
MD5: 4EDC0E9E83C65BF49703FDA5398E449E

Izvleček
V magistrskem delu bomo analizirali različne primere mehanskih obremenitev na okvir polnovzmetenega gorskega kolesa. Na podlagi analize literature bomo glede na standarde testiranja in konstruiranja okvirjev koles določili tipične obremenitve, nato pa s pomočjo simulacij po metodi končnih elementov raziskali nastalo napetostno in deformacijsko stanje. Z analizo najbolj problematičnih obremenitvenih primerov bomo predvideli glavne vzroke za nastanek kritičnih mest. Glede na rezultate numeričnih analiz bomo z uporabo enakih robnih pogojev določili najprimernejši način za izvedbo laboratorijskega preizkusa. Obravnavali ga bomo z namenom verifikacije, ter z njegovo pomočjo raziskali ali se rezultati simulacije in eksperimentalna opažanja ujemajo. Z dodatkom zadnjega blažilnika bomo statične simulacije nadgradili v dinamične, pri tem pa bomo posebno pozornost namenili vplivu frekvence obremenjevanja in vplivu dušenja vzmetenja. S pomočjo poenostavljenega modela iz enodimenzionalnih končnih elementov, bomo preverili kinematični odziv konstrukcije okvirja. Raziskovali bomo ključne obremenitvene primere, ki povzročijo lokalno porast napetosti, rezultat česar so šibka mesta, kjer prihaja do razpok. Te so posledica večih obremenitvenih scenarijev. Na nastalo napetostno in deformacijsko stanje okvirja imata vpliv tako frekvenca obremenjevanja, kot tudi koeficient dušenja. Za popis kinematike pa zadostuje že poenostavljena analiza kar nam lahko olajša proces konstruiranja okvirja.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:okvir gorskega kolesa, mehanske obremenitve, napetostna in deformacijska analiza, metoda končnih elementov, analiza razpok, kinematika okvirja kolesa, numerična analiza, abaqus
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Leto izida:2025
Št. strani:XXII, 97 str.
PID:20.500.12556/RUL-171303 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:620.172.21:629.322.2:519.6(043.2)
COBISS.SI-ID:246951427 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:22.08.2025
Število ogledov:174
Število prenosov:46
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Evaluation of the mountain bike frame structure under typical loads
Izvleček:
In this study we are going to analyze different cases of mechanical loads on the frame of a full-suspension mountain bike. Based on literature analysis and in accordance with testing and frame design standards, we will determine typical load cases. We will then use finite element simulations to examine the resulting stress and deformation states. By analyzing the most demanding load cases, we will identify the main causes for the formation of critical points. Based on the numerical analysis results, including identical boundary conditions, we will determine the most suitable method for conducting a laboratory test. This test will help us verify whether the simulation results match the experimental observations. With the addition of the the rear shock absorber, we will upgrade the static simulations to dynamic ones, while paying special attention to the influence of the loading frequency and suspension damping. With the help of a simplified one-dimensional finite element model, we will evaluate the kinematic response of the frame structure. We will research critical load cases that cause local increases in stress, resulting in weak points where cracks occur. These cracks are the consequence of multiple loading scenarios. Both the loading frequency and damping coefficient influence the resulting stress and deformation states of the frame. A simplified analysis proves sufficient for describing kinematics, which can make the process of constructing the frame easier.

Ključne besede:mountain bike frame, mechanical loads, stress and strain analysis, finite element method, crack analysis, bicycle frame kinematics, numerical analysis, abaqus

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj