Podrobno

Konstrukcija ženskega pogleda v filmih Céline Sciamma : magistrsko delo
ID Rus, Urška (Avtor), ID Šepetavc, Jasmina (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (745,83 KB)
MD5: CE818F3B28783745C23AC594D1375BA3

Izvleček
Magistrsko delo raziskuje konstrukcijo ženskega pogleda, ki se vzpostavlja kot možna alternativa še danes dominantnemu moškemu pogledu v hollywoodski kinematografiji. V teoretskem delu sledi konceptualizaciji pogleda od fenomenologije in eksistencializma do likovne umetnosti in filmske teorije, s posebnim poudarkom na razvijanju konceptov moškega in ženskega pogleda ter njunih kritik in alternativ. Kot iztočnica za identifikacijo ženskega pogleda v filmu pri tem služi koncept moškega pogleda Laure Mulvey ter poskusi definiranja ženskega pogleda v delih Therese de Lauretis, Lise French, Joey Solloway in Josephine Donovan. Empirični del naloge je namenjen aplikaciji obravnavanih teoretskih izhodišč na celovečerne filme režiserke in scenaristke Céline Sciamma z namenom odkrivanja načinov subvertiranja moškega pogleda, vzpostavljanja ženskega pogleda in njegovih konstitutivnih elementov. Pričujoče delo ugotavlja, da celovečerni opus Céline Sciamma dosledno zavrača filmski jezik in narativne strukture, ki so jih avtorji opisali kot moški pogled. Namesto tega ustvarjalka konstruira specifične podobe ženskih subjektivitet in izkušenj, podprte s filmskimi tehnikami, ki so usmerjene v prikazovanje občutij in notranjega dogajanja subjektov.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:ženski pogled, analiza filma, sodobna kinematografija, Céline Sciamma, feminizem
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:U. Rus
Leto izida:2025
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (82 str.))
PID:20.500.12556/RUL-170395 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:316.74:791(043.2)
COBISS.SI-ID:244425731 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:04.07.2025
Število ogledov:284
Število prenosov:59
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The construction of the female gaze in the films of Céline Sciamma
Izvleček:
This master's thesis explores the construction of the female gaze, which emerges as a possible alternative to the still-dominant male gaze in Hollywood cinema. The theoretical section traces the conceptualization of the gaze from phenomenology and existentialism to visual arts and film theory, with a particular focus on the development of the concepts of the male and female gaze, as well as their critiques and alternatives. The concept of the male gaze as theorized by Laura Mulvey, along with attempts to define the female gaze in the works of Theresa de Lauretis, Lisa French, Joey Soloway, and Josephine Donovan, serves as a starting point for identifying the female gaze in film. The empirical part of the thesis applies the discussed theoretical frameworks to feature films by director and screenwriter Céline Sciamma, with the aim of uncovering methods of subverting the male gaze, establishing a female gaze, and identifying its constitutive elements. This study finds that Céline Sciamma’s feature films consistently reject the cinematic language and narrative structures described by theorists as characteristic of the male gaze. Instead, Sciamma constructs specific representations of female subjectivities and experiences, supported by cinematic techniques that focus on conveying feelings and the internal states of her characters.

Ključne besede:female gaze, film analysis, contemporary cinema, Céline Sciamma, feminism

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj