Podrobno

Uporaba naprednih digitalnih orodij pri rehabilitaciji afazije po možganski kapi : diplomsko delo
ID Simončič, Eva (Avtor), ID Debeljak, Mojca (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Lampe, Tomaž (Recenzent)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (773,51 KB)
MD5: F53660F0DA5851767DBE12CA22D08927

Izvleček
Uvod: Afazija je ena najpogostejših posledic možganske kapi, ki pomembno vpliva na posameznikovo sposobnost govora, razumevanja, branja in pisanja v vsakodnevnem življenju. Zaradi teh težav se bolniki pogosto soočajo z osamljenostjo, zmanjšano samozavestjo in slabšo kakovostjo življenja. Tradicionalne metode rehabilitacije, kot so logopedske terapije, so sicer učinkovite, vendar v praksi pogosto premalo dostopne ali motivacijsko neustrezne. V zadnjih letih se pojavlja vse več rešitev, ki vključujejo uporabo digitalnih orodij in interaktivnih tehnologij kot dodatno podporo v procesu okrevanja. Namen: Namen diplomskega dela je bil z analizo znanstvene literature preučiti vpliv sodobnih digitalnih orodij in interaktivnih tehnologij na rehabilitacijo afazije po možganski kapi. Osredotočili smo se na to, kako orodja, kot so mobilne in tablične aplikacije, virtualna resničnost in spletne terapevtske platforme, prispevajo k izboljšanju govora, razumevanja in izražanja ter povečajo dostopnost, vključenost in motivacijo bolnikov za sodelovanje v terapijah. Metode dela: Izveden je bil sistematičen pregled literature po smernicah PRISMA. Uporabili smo bibliografske baze PubMed, Scopus in Google Učenjak. Iskalni niz je bil oblikovan s pomočjo ključnih besed in Boolovih operatorjev. V analizo smo vključili 13 raziskav, objavljenih med letoma 2020 in 2025, ki so obravnavale uporabo digitalnih orodij pri rehabilitaciji afazije. Rezultati: Analiza je pokazala, da digitalna orodja pozitivno vplivajo na jezikovne sposobnosti bolnikov. Ugotovljene so bile izboljšave v govoru, verbalni tekočnosti, razumevanju in splošni komunikaciji. Bolniki so poročali o višji motivaciji, občutku napredka in večji samostojnosti pri izvajanju vaj. Razprava in zaključek: Digitalna orodja dopolnjujejo tradicionalne metode, saj omogočajo terapijo na daljavo, boljšo prilagoditev posamezniku in večjo razpoložljivost. Pojavljajo se pa tudi izzivi, kot so pomanjkanje digitalne pismenosti in neustrezna individualizacija vsebin. Napredna digitalna orodja predstavljajo pomemben potencial pri učinkoviti rehabilitaciji afazije. Njihova integracija v klinično prakso bi lahko pomembno izboljšala kakovost obravnave oseb po možganski kapi. Za nadaljnji razvoj bo ključno razvijati dostopne, prilagodljive in strokovno podprte rešitve.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:diplomska dela, ortotika in protetika, afazija, možganska kap, rehabilitacija, digitalna orodja, virtualna resničnost, govor
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:ZF - Zdravstvena fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[E. Simončič]
Leto izida:2025
Št. strani:28 str., [6] str. pril.
PID:20.500.12556/RUL-169252 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:617.3
COBISS.SI-ID:236585731 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:21.05.2025
Število ogledov:367
Število prenosov:63
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Use of advanced digital tools in the rehabilitation of aphasia after stroke : diploma work
Izvleček:
Introduction: Aphasia is one of the most common consequences of stroke and significantly affects an individual’s ability to speak, understand, read, and write in everyday life. Due to these difficulties, patients often experience loneliness, reduced self-confidence, and a lower quality of life. Traditional rehabilitation methods, such as speech therapy, are effective, but in practice often insufficiently accessible or lack motivational appeal. In recent years, an increasing number of solutions have emerged that involve the use of digital tools and interactive technologies as additional support in the recovery process. Purpose: The aim of this thesis was to examine, through a literature review, the impact of modern digital tools and interactive technologies on the rehabilitation of aphasia following stroke. The focus was on how tools such as mobile and tablet applications, virtual reality, and online therapeutic platforms contribute to the improvement of speech, comprehension, and expression, and how they enhance accessibility, inclusion, and motivation of patients to participate in therapy. Methods: A systematic literature review was conducted following PRISMA guidelines. The bibliographic databases PubMed, Scopus, and Google Scholar were used. The search string was developed using specific keywords and Boolean operators. A total of 13 research studies published between 2020 and 2025 were included in the analysis, all addressing the use of digital tools in aphasia rehabilitation. Results: The analysis showed that digital tools positively affect patients’ language abilities. Improvements were noted in speech, verbal fluency, comprehension, and overall communication. Patients reported increased motivation, a sense of progress, and greater independence in performing exercises. Discussion and conclusion: Digital tools complement traditional methods by enabling remote therapy, greater individualization, and improved availability. However, challenges such as low digital literacy and inadequate personalization of content remain. Advanced digital tools represent a significant potential in effective aphasia rehabilitation. Their integration into clinical practice could significantly improve the quality of care for stroke patients. Further development should focus on creating accessible, adaptive, and professionally validated solutions.

Ključne besede:diploma theses, orthotics and prosthetics, aphasia, stroke, rehabilitation, digital tools, virtual reality, speech

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj