Podrobno

Vseživljenjsko večagentno planiranje poti avtomatsko vodenih vozičkov v intralogistiki
ID Bošnak, Matevž (Avtor), ID Zdešar, Andrej (Avtor), ID Vrabič, Rok (Avtor), ID Zaletelj, Viktor (Avtor), ID Klančar, Gregor (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (796,33 KB)
MD5: 141AED82EDB0546551B2AD163876E719
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://revija-ventil.si/vsezivljenjsko-vecagentno-planiranje-poti-avtomatsko-vodenih-vozickov-v-intralogistiki/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Članek predstavlja nova dognanja s področja teoretičnih in praktičnih vidikov logistike avtonomnih vozil v industrijskem prostoru, ki jih obravnavamo v okviru aplikativnega raziskovalnega projekta. Cilj projekta je sicer z inteligentnimi pristopi in z omejeno računsko močjo poiskati optimalne poti, časovne načrte gibanja in razporejanja nalog za floto avtomatsko vodenih vozičkov. V članku so predstavljeni pristopi koordiniranega planiranja poti za vozila, ki se gibljejo med postajami, povezanimi z omrežjem križišč in cest. Zemljevid okolja je zapisan v obliki grafa in ga uporabljamo za načrtovanje in preizkušanje algoritmov v simulatorju. Osnovna naloga, ki jo mora izvršiti mobilni agent, je vožnja med dvema poljubnima postajama, pri čemer se pred izvajanjem naloge agent lahko nahaja na poljubni lokaciji. Izvedene rešitve temeljijo na algoritmu za planiranje poti z varnimi časovnimi intervali in prioritetami, kjer se konflikti lahko rešujejo s čakanjem v vozliščih ali na cestah. Osnovna rešitev je nadgrajena s konceptom vseživljenjskega planiranja s prioritetami, kjer se nove naloge pojavljajo med izvajanjem simulacije. Predstavljamo koncept planiranja z varnim mestom, ki omogoča sestavljanje delnih načrtov v končno nalogo ter zagotavlja kompletnost algoritma.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:planiranje poti, avtomatsko vodeni vozički, optimalna pot
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
FE - Fakulteta za elektrotehniko
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2023
Št. strani:Str. 246-253
Številčenje:Letn. 29, št. 4
PID:20.500.12556/RUL-169100 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:681.5:621.868.2
ISSN pri članku:1318-7279
COBISS.SI-ID:163200003 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:12.05.2025
Število ogledov:293
Število prenosov:59
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Ventil : revija za fluidno tehniko in avtomatizacijo
Skrajšan naslov:Ventil
Založnik:Univerza v Ljubljani, Fakulteta za strojništvo
ISSN:1318-7279
COBISS.SI-ID:54233856 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Lifelong multi-agent path planning of automated guided vehicles in intralogistics
Izvleček:
This article presents new findings in the field of theoretical and practical aspects of the logistics of autonomous vehicles in the industrial sector, which are being investigated as part of an applied research project. The aim of the project is to use intelligent approaches and limited computing power to find optimal paths, temporal movement plans and task scheduling for a fleet of automated guided vehicles. The paper presents approaches to coordinated path planning for vehicles moving between stations connected with a network of intersections and roads. The environment map is written in the form of a graph and is used to design and test algorithms in the simulator. The basic task that a mobile agent has to perform is to travel between any two stations, and the agent can be at any location before performing this task. The implemented solutions are based on a route planning algorithm with safe time intervals and priorities, where conflicts can be solved by waiting in nodes or on roads. The basic solution is extended with the concept of lifelong planning with priorities, where new tasks appear during the execution of the simulation. We introduce the concept of planning with a safe location, which allows the compilation of partial plans into the final task and ensures the completeness of the algorithm.

Ključne besede:path planning, automated guided vehicles, optimal path

Projekti

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:L2-3168
Naslov:Razvoj samo-učečega sistema za optimizacijo pravil vožnje avtonomnih transportnih vozil in njihovih časovno-prostorsko usklajenih aktivnosti

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P2-0219
Naslov:Modeliranje, simulacija in vodenje procesov

Financer:ARRS - Agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Številka projekta:P2-0270
Naslov:Proizvodni sistemi, laserske tehnologije in spajanje materialov

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj