Podrobno

Odgovornost šole in drugih institucij za škodo, ki jo utrpi otrok
ID Sluga, Maša (Avtor), ID Možina, Damjan (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (622,75 KB)
MD5: 184152C5EABE6B6FD2D9A30960833BA8

Izvleček
Magistrska naloga se osredotoča na slovensko sodno prakso glede odškodninske odgovornosti šole in drugih vzgojno-izobraževalnih ustanov za škodo, ki jo utrpijo otroci v času, ko so pod njihovim nadzorom. Avtorica pojasni razliko med krivdno in objektivno odškodninsko odgovornostjo ter natančno opiše krivdno odgovornost z obrnjenim dokaznim bremenom, ki se uporablja za presojo odgovornosti za otroke ter v zvezi s tem predstavi primere iz sodne prakse. Osredotoči se na ključno podlago za odgovornost in sicer 144. člen OZ, ki določa, da so šole in druge vzgojno-izobraževalne ustanove odgovorne le, če ni bil izvajan ustrezno skrben nadzor, skladno z obveznostjo profesionalne skrbnosti. Pri tem poudari pomembno vlogo sodišč pri interpretaciji nadzorne dolžnosti, ki ne sme biti pretirano stroga, saj bi to lahko vodilo v opuščanje dejavnosti, ki so za otroke koristne, kar pa bi negativno vplivalo na razvoj njihove samostojnosti. Ker so lahko otroci v določeni starosti že sami odgovorni za svoja ravnanja, posebno pozornost nameni tudi starostnim razlikam in opiše, kako le-te vplivajo na odgovornost. Vključi tudi primere, kako se lahko šole oziroma druge vzgojno-izobraževalne institucije razbremenijo odgovornosti kot npr. v primeru nesrečnega naključja, slabe vzgoje staršev in sorazmerne neskrbnosti oškodovanca. V nadaljevanju predstavi nekatere primere iz tuje sodne prakse glede odgovornosti šole za pomanjkljivo izobraževanje in vzgojo, pri čemer izpostavi težavo pri dokazovanju vzročne zveze. Prav tako opiše tuje pristope k urejanju odgovornosti za otroke, predvsem kot zanimive poudari francoski in nizozemski model. Skozi celotno nalogo preučuje kompleksnost presojanja odgovornosti v praksi in poudarja pomembnost ravnotežja med varnostjo otrok in razvojem njihove samostojnosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:odškodninska odgovornost, nadzorstvena dolžnost, sodna praksa, vzgojno-izobraževalne institucije, krivdna odgovornost, otrok, profesionalna skrbnost
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:PF - Pravna fakulteta
Leto izida:2025
PID:20.500.12556/RUL-168889 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:235861507 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:06.05.2025
Število ogledov:540
Število prenosov:137
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Liability of schools and other institutions for damages suffered by a child
Izvleček:
This master's thesis focuses on Slovenian case law regarding the liability of schools and other educational institutions for damage suffered by children while under their supervision. The author explains the difference between fault-based and strict liability and provides a detailed description of fault-based liability with a reversed burden of proof, which is used to assess the responsibility of schools for children. In this context, the thesis presents examples from Slovenian case law. The thesis focuses on the key basis for liability, specifically Article 144 of the Obligations Code, which states that schools and other educational institutions are only liable if appropriate supervision was not provided in accordance with the duty of professional care. It emphasizes the important role of courts in interpreting the duty of supervision, which should not be excessively strict, as this could lead to the abandonment of activities that are beneficial to children, which would negatively affect the development of their independence. As children of a certain age may already be responsible for their own actions, the thesis also pays special attention to age differences and describes how these differences affect liability. It includes examples of how schools or other educational institutions may be relieved of liability, such as in the case of an unfortunate accident, poor parenting, or the contributory negligence of the injured party. The thesis goes on to present some examples from foreign case law regarding the responsibility of schools for inadequate education, highlighting the difficulty in proving causality. It also describes foreign approaches to regulating liability for children, highliting the French and Dutch models as interesting. Throughout the thesis, the author examines the complexity of assessing liability in practice and stresses the importance of balance between children's safety and fostering their independence.

Ključne besede:liability, supervisory duty, case law, educational institutions, fault-based liability, child, professional care

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj