Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Idejna zasnova ureditve potniškega centra Kranj
ID
Preradovič, Luka
(
Avtor
),
ID
Medvešek, Gašper
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Vodopivec, Aleš
(
Komentor
),
ID
Mihelčič, Sinan
(
Komentor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(141,40 MB)
MD5: 4812D41308579D6D65A9A980BF6B3A2E
JPG - Priloga,
prenos
(4,30 MB)
MD5: 1EC852D9D2B438FD34B23BD78C0B4FBD
JPG - Priloga,
prenos
(3,21 MB)
MD5: BEB3B2D15E351974B31D132DCD142042
To gradivo ima še več datotek. Celoten seznam je na voljo
spodaj
.
Galerija slik
+2
Izvleček
Tretje največje mesto v državi ima glavno avtobusno in železniško postajališče na dveh medsebojno oddaljenih lokacijah v razdalji 1,5km. To je ena izmed posledic neuporabe javnega prevoza v mestu od koder se veliko ljudi vozi tudi v druge občine v državi na delo. Območje železniškega postajališča ima velike degradirane površine. S teoretično analitičnim delom naloge se osredotočam predvsem na zgodovinske značilnosti mesta, umeščenost železnice in železniške postaje znotraj le-tega ter migracije prebivalcev ter mobilnostne navade ljudi. Naloga se osredotoča tudi na prostorsko planiranje v regiji na ravni države in Mestne občine Kranj. Nova zasnova predvideva združitev železniškega in avtobusnega postajališča v enoten potniški center. Urbanistična zasnova območja se osredotoča na naravne danosti (reke Save in Šmarjetne gore) ter logistično navezljivost območja z mestom. Posvečamo se predvsem dobri pretočnosti znotraj območja, ki omogoča vsem oblikam mobilnosti (kolo, peš, avto in mestni prevoz) dobro navezljivost s preostalimi predeli mesta. Potniški center predstavlja objekt javnega značaja s poudarkom na kvalitetnih zunanjih površinah. Oblikovan je kot nadgradnja obstoječi stavbi, ki s svojo strukturo lahkotno posega v prostor. Odprti prostori so osrednji komunikator med programi, ki se vzpostavijo na območju. Območje potniškega centra tako postane ne le logistični center oblik javnega prevoza, vendar ga s pripadajočimi stavbami nadgradimo v prostor kulturnih, pisarniških in storitvenih dejavnosti.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
Kranj
,
Avtobusno postajališče
,
Železniško postajališče
,
Arhitektura
,
Urbanizem
,
Potniški center
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Organizacija:
FA - Fakulteta za arhitekturo
Leto izida:
2025
PID:
20.500.12556/RUL-167499
COBISS.SI-ID:
229977347
Datum objave v RUL:
25.02.2025
Število ogledov:
190
Število prenosov:
493
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
PRERADOVIČ, Luka, 2025,
Idejna zasnova ureditve potniškega centra Kranj
[na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 3 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=167499
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Concept Design of Kranj Central Bus and Train Station
Izvleček:
Third largest city in the country has a main bus and train station at two locations 1.5 km apart. This is one of the consequences of not using public transport in the city, from where many people also travel to other municipalities in the country to work. The area of the train station has large degraded areas. With the theoretical analytical part of the thesis, I focus mainly on the historical characteristics of the city, the location of the railway and the train station within it, as well as the migration of residents and people’s mobility habits. The thesis also focuses on spatial planning in the region at the state level and the City Municipality of Kranj. The new design envisages the merger of the railway and bus station into a single passenger center. The urban design of the area focuses on the natural features (the Sava river and Šmarjetna gora) and the logistical connectivity of the area with the city. We focus primarily on good fluidity within the area, which allows all forms of mobility (bicycle, foot, car and urban transport) to be well connected to the rest of the city. The passenger center is a public facility with an emphasis on high-quality exterior surfaces. It is designed as an extension of the existing building, which with its structure easily interferes with the space. Open spaces are the central communicator between the programs that are established in the area. The passenger center area thus becomes not only a logistics center for public transport, but with the associated buildings it is upgraded into a space for cultural, office and service activities.
Ključne besede:
Kranj
,
Bus stop
,
Railway stop
,
Architecture
,
Urbanism
,
Passenger center
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Helijev ultravijolični laser
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Extreme-ultraviolet vortices from a free-electron laser
Coherent soft X-ray pulses from an echo-enabled harmonic generation free-electron laser
Coherent control with a short-wavelength free-electron laser
Laser heater commissioning at an externally seeded free-electron laser
Widely tunable two-colour seeded free-electron laser source for resonant-pump resonant-probe magnetic scattering
Datoteke
19907.pdf
Predstavitvena datoteka - 141,40 MB
MD5: 4812D41308579D6D65A9A980BF6B3A2E
19908.jpg
Priloga - 4,30 MB
MD5: 1EC852D9D2B438FD34B23BD78C0B4FBD
19909.jpg
Priloga - 3,21 MB
MD5: BEB3B2D15E351974B31D132DCD142042
19910.png
Priloga - 5,94 MB
MD5: B1A9AC88A679A026883C8526FEB60158
19911.png
Priloga - 5,61 MB
MD5: 689CE0964D0D6B12ECD45F0EAB9A1183
1 - 5 / 7
1
2
Nazaj