Podrobno

Vrednotenje uporabniške izkušnje aplikacij v domeni mobilnosti
ID BURGER, GREGOR (Avtor), ID Guna, Jože (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (25,26 MB)
MD5: AC4200F26939E4091822A8C6EFAB0B63

Izvleček
V okviru doktorske disertacije smo izvedli dve študiji uporabniške izkušnje mobilne aplikacije z napravo za sledenje pogledov. V prvem delu disertacije predstavljamo študijo uporabniške izkušnje mobilne aplikacije 1,2,3 Ljubljana za domeno mobilnosti. V študiji smo dokazovali primernost uporabe nizkocenovne naprave za sledenje pogledov za evalvacijo uporabniške izkušnje mobilnih aplikacij. V drugem delu disertacije, za domeno vožnje, predstavljamo študijo uporabniške izkušnje mobilne aplikacije DARS Promet Plus v simulatorju vožnje z napravo za sledenje pogledom. V študiji smo izvedli analizo in določitev parametrov uporabniškega vmesnika in modalnosti interakcij ter evalvacijo primernosti standardnih metodologij za izvedbo študij uporabniške izkušnje mobilnih aplikacij. Doktorsko disertacijo zaključujemo z razpravo in predstavitvijo izvirnih prispevkov k znanosti. V prvem delu disertacije podrobno obravnavamo rezultate analize uporabniške izkušnje, uporabnosti, razumljivosti in intuitivnosti mobilne aplikacije 1,2,3 Ljubljana. Aplikacija je bila razvita v okviru interdisciplinarnega projekta ARIS DriveGreen za operacijski sistem Android in je namenjena spodbujanju sprememb v življenjskem slogu za podporo trajnostne mobilnosti v urbanem okolju. Raziskava mobilne aplikacije 1,2,3 Ljubljana je strukturirana v tri dele: uvodni del zajema predstavitev namena in funkcionalnosti aplikacije, drugi del obsega seznanitev z opremo in izvedbo načrtovanih scenarijev študije, tretji del pa vključuje ocenjevanje evalvacije uporabniške izkušnje preko validiranih vprašalnikov ter podajanje splošne ocene aplikacije. Tehnične priprave študije so vključevale pregled in izbiro naprav ter podpornih orodij, oblikovanje in izdelavo prilagojenih uporabniških vmesnikov aplikacije 1,2,3 Ljubljana in pripravo scenarijev ter vprašalnikov za evalvacijo uporabniške izkušnje in uporabnosti. V študiji je sodelovalo 32 udeležencev, pri čemer smo zabeležili njihove demografske podatke, navade uporabe mobilnih aplikacij ter odgovore na vprašalnike o uporabniški izkušnji. Analiza podatkov iz naprave za sledenje pogledov, ki vključuje polja intenzivnosti pogledov in grafe strmenja, je pokazala, da so odgovori udeležencev korelirani s podatki, zajetimi z napravo za sledenje pogledov, kar kaže na pozitivno interakcijo udeležencev z mobilno aplikacijo. Vprašalnika uporabniške izkušnje UEQ in vprašalnik uporabnosti SUS sta prejela visoke pozitivne ocene, kar potrjuje, da je aplikacija 1,2,3 Ljubljana intuitivna, enostavna za učenje in prinaša dodano vrednost udeležencem študije. Udeleženci so pozitivno ocenili vizualni izgled uporabniškega vmesnika, velikost in razumljivost ikon ter teksta, kot tudi enostavnost uporabe mobilne aplikacije, kar vse skupaj prispeva k dobri uporabniški izkušnji. Študija potrjuje, da je aplikacija 1,2,3 Ljubljana odlično zasnovana in uporabna za področje trajnostne mobilnosti, hkrati pa dokazuje možnost uporabe cenovno ugodne naprave za sledenje pogledov pri izvedbi študije uporabniške izkušnje mobilnih aplikacij. V drugem delu disertacije predstavljamo študijo uporabniške izkušnje mobilne aplikacije DARS Promet Plus, izvedene v simulatorju vožnje z napravo za sledenje pogledov. Tokrat se osredotočamo na domeno mobilnih aplikacij za vožnjo. Študijo je uspešno zaključilo 33 udeležencev, medtem, ko jih je šest študijo zaključilo predčasno zaradi simptomov slabosti, povezanih z uporabo simulatorja vožnje. Udeleženci so bili zdravi, izkušeni vozniki z dinamičnim slogom vožnje, ki redno uporabljajo mobilne aplikacije za pomoč pri vožnji. Študija je vključevala različne vprašalnike, med drugim demografski vprašalnik, vprašalnik o voznih navadah in uporabi mobilnih tehnologij v avtomobilih. Oblikovali smo štiri scenarije vožnje v simulatorju, ki so preverjali interakcijo z aplikacijo DARS Promet Plus. Za merjenje uporabniške izkušnje smo uporabili validirana vprašalnika UEQ in meCUE 2.0, za dokumentiranje slabosti pa validirana vprašalnika SSQ in FMS. Zabeležili smo tudi parametre vožnje in s pomočjo naprave za sledenje pogledov analizirali področja katerim so udeleženci namenjali največjo pozornost med vožnjo. Rezultati vprašalnikov kažejo, da so udeleženci pozitivno ocenili uporabniško izkušnjo vožnje, zlasti pri uporabi aplikacije DARS Promet Plus. Udeleženci so poročali o povečanem občutku varnosti, ko so prejemali obvestila za lokacije nevarnih dogodkov na cesti, kar jim je omogočilo, da so prilagodili svojo vožnjo in varneje prevozili nevarna območja na cesti. Prav tako smo spremljali in dokumentirali učinke slabosti v simulatorju. Zaključimo lahko, da aplikacija DARS Promet Plus zagotavlja odlično uporabniško izkušnjo. Sprejemanje in obveščanje o lokacijah nevarnih dogodkov na cesti preko aplikacije DARS Promet Plus ne ovira prekomerno voznikov. Trditev velja za primer, ko udeleženci uporabljajo mobilni telefon varno, nameščen v nosilcu in uporabljajo aplikacijo DARS Promet Plus izključno za sprejemanje in posredovanje obvestil o lokacijah nevarnih dogodkov na cesti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:naprava za sledenje pogledov, uporabniška študija, uporabniška izkušnja, uporabnost, uporabniški vmesnik, The Eye Tribe, Ogama, toplotni graf, graf strmenja, uporabnik, mobilnost, DriveGreen, 1, 2, 3 Ljubljana, DARS, DARS Promet Plus, simulator vožnje, slabost, parametri vožnje, vprašalnik
Vrsta gradiva:Doktorsko delo/naloga
Tipologija:2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:FE - Fakulteta za elektrotehniko
Leto izida:2025
PID:20.500.12556/RUL-167347 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:227823619 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:17.02.2025
Število ogledov:519
Število prenosov:150
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:User experience evaluation of applications in the mobility domain
Izvleček:
In this doctoral dissertation, we conducted two user experience studies of the mobile application using an eye-tracking device. The first part of the dissertation presents a user experience study of the mobile application 1,2,3 Ljubljana for the mobility domain. In this study, we demonstrated the suitability of using a low-cost eye-tracking device for evaluating the user experience of a mobile application. In the second part of the dissertation, for the driving domain, we present a user experience study of the mobile application DARS Traffic Plus in a driving simulator with an eye-tracking device. The study involved analysing and determining user interface parameters and interaction modalities and evaluating the appropriateness of standard methodologies for conducting user experience studies of mobile applications. The doctoral dissertation concludes with a discussion and the presentation of original contributions to science. In the first part of the dissertation, we discuss the results of the user experience analysis, usability, comprehensibility, and intuitiveness of the mobile application 1,2,3 Ljubljana. The application was developed as part of the interdisciplinary ARIS DriveGreen project for the Android operating system and is intended to promote lifestyle changes to support sustainable mobility in an urban environment. The study of the mobile application 1,2,3 Ljubljana was divided into three parts. In the first part, participants get familiar with the purpose of the studies and mobile application 1, 2, 3 Ljubljana. Participants familiarised themselves with the eye-tracking equipment and the evaluation workflow process in the second part. In the third part, participants fill out the validated user experience questionnaires after completing the user scenarios in the application. The technical preparation of the study included reviewing devices and support tools for surveying with an eye-tracking device, designing and making appropriate user interfaces for the mobile application 1,2,3 Ljubljana, and preparing scenarios and questionnaires for the study of user experience and usability. In the study involving 32 participants, we recorded their demographic data, mobile application habits, user experience questionnaire assessments, and eye-tracking device data. Data from the eye-tracking device, such as heat maps and gaze path, showed that the participant's responses in the user experience questionnaires correlated with the data recorded with the eye-tracking device. Heat maps and gaze path graphs show the interaction of study participants with the mobile application. The UEQ questionnaire and the SUS provide high-scale values, indicating that the application 1,2,3 Ljubljana is intuitive, easy to learn, and provides value to the study participants. Participants positively evaluated the appearance of the user interface, the size and comprehensibility of the icons and text used, and the simplicity of working with the mobile application, all of which indicate a good user experience with the mobile application. The study proves that application 1,2,3 Ljubljana has a well-designed user experience and usability for sustainable mobility; it also demonstrates that a low-cost eye-tracking device can be used to study mobile application user experience. In the second part of the dissertation, we present a user experience study of the mobile application DARS Promet Plus, conducted in a driving simulator with an eye-tracking device. This time, we focus on the domain of driving mobile applications. Thirty-three participants completed the study, while six ended the study prematurely due to symptoms of sickness related to using the driving simulator. Participants were healthy, experienced drivers with a dynamic driving style who regularly used mobile applications for driving assistance. The study included various questionnaires, including a demographic questionnaire, a questionnaire on driving habits, and the use of mobile technologies in cars. We designed four driving scenarios in the simulator, testing the interaction with the DARS Promet Plus application. To measure user experience, we used the validated UEQ and meCUE 2.0 questionnaires, and to document sickness, we used the validated SSQ and FMS questionnaires. We also recorded driving parameters and, with the help of the eye-tracking device, analysed the areas to which participants paid the most attention while driving. The results of the questionnaires show that participants positively rated the user experience of driving, especially when using the DARS Promet Plus application. Participants reported an increased sense of safety when receiving notifications for hazardous event locations on the road, which allowed them to adjust their driving and safely navigate dangerous areas on the road. We also monitored and documented the effects of sickness in the simulator. We conclude that the DARS Promet Plus application provides an excellent user experience. Receiving and reporting notifications of hazardous event locations on the road through the DARS Promet Plus application does not hinder drivers. This statement holds when participants use the mobile phone safely, mounted in a holder, and use the DARS Promet Plus application exclusively for receiving and forwarding notifications of hazardous event locations on the road.

Ključne besede:Eye tracker, user studies, user experience, usability, user interface, The Eye Tribe, Ogama, Heat maps, Gaze maps, user, Mobility, DriveGreen, 1, 2, 3 Ljubljana, DARS, DARS Traffic Plus, driving simulator, simulator sickness, driving parameters, questionnaire

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj