Podrobno

Uporaba apelov strahu v intervencijah za doseganje vedenjskih in družbenih sprememb z vidika socialnega marketinga: primer »Hiša strahov« : magistrsko delo
ID Turnšek, Staša (Avtor), ID Kamin, Tanja (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,15 MB)
MD5: 65FC84F051EE8CA8FEF64BFA83611F94

Izvleček
V nalogi preučujemo uporabo apelov strahu v intervencijah za doseganje vedenjskih in družbenih sprememb z vidika socialnega marketinga. Strategija apelov strahu je kljub razdeljeni strokovni skupnosti glede učinkovitosti še vedno prisotna tudi v slovenskem prostoru. Cilj naše naloge je bil preučiti slovensko intervencijo Hiša strahov. Ta za namen ozaveščanja o različnih vrstah nasilja uporablja izkustveno zasnovan sprehod skozi strašljivo hišo, pri tem pa obiskovalce izpostavi nazornim prikazom nasilnih dejanj. Posledično smo v prvem delu naloge naredili pregled osnovnih konceptov, razložili proces strateškega načrtovanja in preverjanja intervencij glede na kriterije socialnega marketinga. Naredili smo tudi oris uporabe apelov strahu na omenjenem področju. V nalogi smo nato izvedli dve raziskavi. Najprej smo s pomočjo metode PRISMA ustvarili sistematičen pregled strokovne literature. Na tem mestu smo ugotovili, da je učinkovitost apelov strahu odvisna od številnih dejavnikov in lastnosti sporočil, učinki apelov strahu pa so praviloma kratkoročni. V empiričnem delu naloge pa smo analizirali intervencijo Hiša strahov glede na socialnomarketinške kriterije. Raziskava je temeljila na podatkih, zbranih z intervjuji, in vizualnih materialih intervencije. Ugotovili smo, da avtorji niso upoštevali strateških načel socialnega marketinga. Kljub zaznani odgovornosti ustvarjalcev do obravnavane teme in naslavljanja nekaterih etičnih pomislekov smo do rabe apelov strahu ostali zadržani. Posledično smo v diskusijskem in zaključnem delu oblikovali priporočila in usmeritve za prihodnje intervencije s podobno vsebino.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:socialni marketing, apeli strahu, intervencija, spreminjanje vedenja, nasilje
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:S. Turnšek
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (107 str.))
PID:20.500.12556/RUL-167316 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:658.8(043.2)
COBISS.SI-ID:226169859 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:14.02.2025
Število ogledov:339
Število prenosov:136
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Using fear appeals in interventions for behavioural and social change from a social marketing perspective: case study »House of Horrors«
Izvleček:
In this thesis, we examine the use of fear appeals in interventions to achieve behavioural and social change from a social marketing perspective. The strategy of fear appeals is still present in Slovenia, despite a divided expert community regarding its effectiveness. The aim of our thesis was to examine the Slovenian intervention House of Horrors. It uses an experience-based walk through a haunted house to raise awareness about different types of violence, exposing visitors to graphic displays of violent acts. Consequently, in the first part of the thesis, we gave an overview of the basic concepts, explained the process of strategic planning and tested the interventions against the social marketing criteria. We also outlined the use of fear appeals in the field. We then carried out two surveys in the thesis. First, we created a systematic literature review using the PRISMA method. Here we found that the effectiveness of fear appeals depends on several factors and message characteristics, and that the effects of fear appeals are generally short-term. In the empirical part of the thesis, we analysed the intervention House of Horrors according to socio-marketing criteria. The research was based on data collected through interviews and visual materials of the intervention. We found that the authors did not follow the strategic principles of social marketing. Despite the perceived responsibility of the creators towards the topic and addressing some ethical concerns, we remained reticent about the use of fear appeals. As a result, in the discussion and conclusion sections, we made recommendations and guidelines for future interventions with similar content.

Ključne besede:social marketing, fear appeal, intervention, behavioural change, violence

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj