Podrobno

Vloga trobente v Mahlerjevi Simfoniji št. 2 : magistrska naloga
ID Žohar, Živa (Avtor), ID Kosem, Franc (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (5,85 MB)
MD5: 81466DACD6B65DDB0A040DF1224220BD

Izvleček
Magistrsko delo obravnava Simfonijo št. 2 skladatelja Gustava Mahlerja in se bolj podrobno posveti vlogi inštrumenta trobente v njej. Delo je razdeljeno v več poglavij, ki obravnavajo samo simfonijo, njeno nastajanje ter vlogo trobente tako znotraj orkestracije kot v širšem kontekstu izvajalske prakse. V prvem delu je podrobno obdelan življenjepis skladatelja, zgodovinsko ozadje nastajanja simfonije, koncept kantatne simfonije, programska ideja simfonije, opisana je orkestracija, zgodovinsko ozadje pri izbiri določene trobente v izvajalski praksi, zaključni in hkrati osrednji del pa zajema analizo posameznih stavkov in vlogo trobente v le teh. V življenjepisu Gustava Mahlerja so podrobno opisani njegovi glasbeni začetki, čas njegovega študija, tako njegovo delo kot dirigent in skladateljsko delo v njegovem zrelejšem obdobju. Hkrati so opisani tudi dogodki v njegovem osebnem življenju, ki so močno vplivali na njegovo ustvarjanje. Nato se magistrsko delo posveti zgodovini nastajanja simfonije, v katerem opredeli Mahlerjeve navdihe in ideje, ki so vplivali na nastanek dela in časovno obdobje za nastajanje vsakega stavka. Na kratko je opisan koncept kantatne simfonije, za katerega se je skladatelj odločil, saj je želel združiti simfonično glasbo s človeškim glasom, nato pa je opisana programska ideja te simfonije, ki pa je tudi za samega izvajalca zelo pomembna. Mahler je v tem obdobju svojega življenja ogromno razmišljal o globoko filozofskih vprašanjih o smrti in posmrtnem življenju, zaradi česar je tudi sama simfonija dobila naslov »Vstajenjska«. Program je podrobno zasnovan in ima zelo močno tematiko o pomenu življenja, smrti in temu, kaj se zgodi po njej. Nato je opisana orkestracija tega dela, ki je posebna, saj je zelo obsežna in močna, potlej pa se magistrska nalogi posveti tematiki inštrumenta trobente. Najprej se dotakne izvajalske prakse v obdobju skladatelja, nato pa opredeli še izvajalsko prakso danes. Sledi analiza posameznih stavkov, ki pa se podrobneje posveti trobenti in njeni vlogi v simfoniji, tako harmonsko, oblikovno in kot v povezavi z drugimi skupinami inštrumentov.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:trobila, trobenta, Simfonija št. 2 v c molu, glasbene analize, magistrske naloge
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:AG - Akademija za glasbo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Ž. Žohar
Leto izida:2025
Št. strani:47 str.
PID:20.500.12556/RUL-167112 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:785.11Mahler:780.646.1
COBISS.SI-ID:225582339 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.02.2025
Število ogledov:487
Število prenosov:214
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The role of the trumpet in Mahler's Symphony No. 2
Izvleček:
The Master's thesis describes Symphony No. 2 by composer Gustav Mahler and focuses in greater detail on the role of the trumpet within it. The work is divided into chapters that explore the symphony itself, its creation, and the role of the trumpet both within the orchestration and in the context of performance practice. The first part provides a detailed account of the composer's biography, the historical background of the symphony's creation, the concept of the cantata symphony, the programmatic idea behind the symphony, the orchestration, the historical background of the choice of a specific trumpet in performance practice, and the final section focuses on the analysis of the individual movements and the trumpet's role within them. In the biography of Gustav Mahler, his musical beginnings, his studies, his work as a conductor, and his compositional work during his mature years are described. Additionally, events in his personal life that had an impact on his creative process are also examined. The thesis then moves on to the history of the symphony’s creation, identifying Mahler's inspirations and ideas that influenced the work and the timeline for the creation of each movement. The concept of the cantata symphony is briefly described, as he wished to combine symphonic music with the human voice. Following this, the programmatic idea of the symphony is explained. During this period of his life, Mahler thought deeply about philosophical questions regarding death and the afterlife, which is why the symphony itself was given the title "Resurrection." The program is carefully constructed and features a powerful theme about the meaning of life, death, and what happens afterward. The orchestration of the work is then described, which unique because it is extensive and powerful. The thesis then focuses on the role of the trumpet. First, it touches upon the performance practice during the time of the composer, then it outlines the performance practice today. Following this, the analysis of the individual movements is presented, with a particular focus on the trumpet and its role in the symphony, both harmonically and in relation to other instruments.

Ključne besede:brass, trumpet, Symphony No. 2 in c minor, music analysis, master's theses

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj