Namen magistrskega dela je raziskati vlogo vizualnih elementov v učbenikih za nemščino kot tuji jezik, ki se uporabljajo v slovenskih osnovnih in srednjih šolah. Raziskava se osredotoča na analizo pogostosti, vrst in didaktičnih funkcij vizualnih elementov ter njihovega prispevka k učenju jezika. Dva dodatna dejavnika, ki sta analizirana v tej magistrski nalogi, sta jezikovne dejavnosti in učne strategije, ki jih vizualni elementi spodbujajo.
Teoretični del najprej opredeljuje vse ključne pojme, ki se uporabljajo v magistrskem delu. Začne se z razlago pomena poučevanja nemščine kot tujega jezika, sledi pa podrobna predstavitev jezikovnih kompetenc na podlagi Skupnega evropskega referenčnega okvira za jezike (SEJO). Pri obravnavi učnih strategij smo se v magistrskem delu oprli na klasifikacije po Bimmel in Rampilon, ter na kategorizacijo po Wildu in Schiefeleju, ki je predstavljala osnova za empirični del.
Empirični del vključuje podrobno analizo šestih učbenikov za nemščino kot tuji jezik – treh, ki se uporabljajo v osnovnih šolah, in treh, ki se uporabljajo v srednjih šolah. Vizualni elementi v teh učbenikih so kategorizirani glede na štiri kriterije: vrsto elementa, njegovo didaktično funkcijo, jezikovne dejavnosti, ki jih podpira, in učne strategije, ki jih omogoča. Rezultati so prikazani grafično, vsak učbenik pa je obravnavan v posebnem poglavju.
Raziskava razkriva razlike v pogostosti in načinu uporabe vizualnih elementov med učbeniki za osnovno in srednjo šolo. Poudarja, kako lahko vizualni elementi podpirajo jezikovno učenje z različnimi funkcijami, kot so pojasnjevanje, spodbujanje in interaktivnost.
Zaključki izpostavljajo pomen prilagajanja vizualnih elementov potrebam različnih starostnih skupin in vključevanja sodobnih tehnologij za povečanje angažiranosti in učinkovitosti pri učenju nemščine kot tujega jezika.
|