Podrobno

Vrtci Rotije Badjura: Podporna struktura na poti k družbeni enakosti
ID Simčič Irt, Anja (Avtor), ID Čeferin, Petra (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (9,88 MB)
MD5: 662467CE485B35C2551AC1DEDAB38981
.pdfPDF - Priloga, prenos (414,05 KB)
MD5: 6072391C4951C2E79AAEB55B8D56A9ED
.jpgJPG - Priloga, prenos (713,68 KB)
MD5: 3F00C381FFC4EC2948296A1B04233D03
To gradivo ima še več datotek. Celoten seznam je na voljo spodaj.

Galerija slik
Nalaganje...

Izvleček
Magistrska naloga se osredotoča na delo slovenske arhitektke Rotije Badjura, posebej na arhitekturo vrtcev, ki jim je posvečala največ pozornosti. Badjurino delo je do nedavnega ostalo neopaženo, kljub izjemni kakovosti njenih zgrajenih del. Eden od razlogov za to je, da se delu žensk, arhitektk, še celo v 20. stoletju ni posvečalo prave pozornosti in je tako ostalo po krivici prezrto. Naloga predstavlja prispevek k popravljanju te napake zgodovinopisja. Opozarja na kakovost Badjurinega dela in skuša dopolniti raziskave, ki so bile doslej narejene. Osrednji namen naloge je predstavitev vrtcev Rotije Badjura kot primerov arhitekture. Osrednja teza naloge je, da nekateri od teh vrtcev niso preprosto vrtci praktične rabe, pač pa arhitekturni vrtci. Badjura jih je zasnovala kot kompleksen in prijeten prostor za otroke, ki se odraža kot arhitekturna artikulacija ideje o svetu otrok. Tezo o arhitekturnih vrtcih bom v nalogi dokazovala skozi konkretne analize metod in rezultatov Badjurinega dela. V povezavi z delom Rotije Badjure, bom v nalogi obravnavala tudi naslednji dve problematiki in sicer: vlogo in možnosti za samostojno prakso arhitektk v drugi polovici 20. stoletja in institucijo vrtca kot podpore emancipaciji žensk.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:arhitekturni vrtec, Rotija Badjura, arhitektka, svet otrok, podporna struktura emancipacije
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FA - Fakulteta za arhitekturo
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/RUL-165946 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:220660995 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:14.12.2024
Število ogledov:309
Število prenosov:121
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
SIMČIČ IRT, Anja, 2024, Vrtci Rotije Badjura: Podporna struktura na poti k družbeni enakosti [na spletu]. Magistrsko delo. [Dostopano 21 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=165946
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Rotija Badjura's kindergardens: A support structure on the way toward social equality
Izvleček:
The master’s thesis focuses on the work of Slovenian architect Rotija Badjura, especially on the architecture of kindergartens, which she devoted the most attention to. Badjura’s work has gone unnoticed until recently, despite the exceptional quality of her built works. One of the reasons for this is that the work of women, architects even in the 20th century, did not receive proper attention and was thus unjustly ignored. The aim of this thesis is a contribution to correcting this historical error. It draws attention to the quality of Badjura’s work and tries to supplement the research that has been done so far. The main purpose of my thesis is to present Rotija Badjura kindergartens as examples of architecture. Its utalitarian is that some of these kindergartens are not simply practical kindergartens, but architectural kindergartens. Badjura designed them as a complex and pleasant space for children, which is reflected as an architectural articulation of the idea of the world of children. I will prove my thesis on architectural kindergartens through concrete analysis of methods and results of her work. In connection with the work of Rotija Badjura, I will also address the following two issues: the role and opportunities for independent practice of women architects in the second half of the 20th century and the institution of kindergartens as a support for women’s emancipation.

Ključne besede:architectural kindergarten, Rotija Badjura, architect, children’s world, support structure of emancipation

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
  1. Učno okolje, ki spodbuja gibanje
  2. Uporaba lutke na razredni stopnji
  3. Zdravje učiteljev razredne stopnje Koroške regije
  4. Učenje smučanja na razredni stopnji osnovne šole
  5. Prostorske predstave ljubljanskih učencev razredne stopnje o Ljubljani
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
  1. Stališča staršev učencev razredne stopnje do vzgojnih postopkov na izbrani osnovni šoli
  2. Uporaba IKT pri pouku glasbene vzgoje na razredni stopnji
  3. Ekološka osveščenost učencev razredne stopnje v Savinjsko-šaleški regiji
  4. Stališča staršev in razrednikov do vlog razrednika na razredni stopnji
  5. Analiza razumevanja turizma v domačem kraju z vidika učencev razredne stopnje na dvojezičnem področju občine Dobrovnik

Datoteke

.pdf 18730.pdf
Predstavitvena datoteka - 9,88 MB
MD5: 662467CE485B35C2551AC1DEDAB38981
.pdf 18731.pdf
Priloga - 414,05 KB
MD5: 6072391C4951C2E79AAEB55B8D56A9ED
.jpg 18732.jpg
Priloga - 713,68 KB
MD5: 3F00C381FFC4EC2948296A1B04233D03
.pdf 18733.pdf
Priloga - 810,87 KB
MD5: 1631379549F94CE2B7F4A3B2D31E6DA5
1 - 4 / 4
Na prvo stranNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa zadnjo stran

Nazaj