Podrobno

Nacionalistične vsebine v osnovnošolskih učbenikih za zgodovino v Republiki Sloveniji : diplomsko delo
ID Tič, Katarina (Avtor), ID Stergar, Rok (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1007,18 KB)
MD5: 81A288FFC3DF8D0645F85777C6C6A0A5

Izvleček
Diplomsko delo se ukvarja z vprašanjem vsebnosti nacionalističnih vsebin v učbenikih za zgodovino, ki so se v Republiki Sloveniji uporabljali med leti 1991 in 2024. Raziskava temelji predvsem na modernističnih teorijah nacionalizma, teorijah kolektivnega spomina in relevantnih pedagoških vsebinah. Osrednji del je kvalitativna analiza učbeniškega gradiva, ki se osredotoča tako na eksplicitne in implicitne diskurzivne elemente kot tudi na vizualne reprezentacije nacionalnih simbolov, herojev in pomembnih dogodkov ter na njihov potencialni vpliv na učence. Predstavitev ugotovitev je razporejena po posameznih razredih, v okviru katerih so nato predstavljene posamezne teme, ki se največkrat pojavljajo: npr. Karantanija, dihotomija Nemci-Slovenci, Primož Trubar ali vprašanje meja. Naloga tudi spremlja spremembe predstavitev posameznih tem skozi tri desetletja od osamosvojitve Slovenije naprej. Čeprav so sodobnejši učbeniki še zmeraj nekoliko nacionalistični, so starejše vsebine vidno bolj ideološko zaznamovane.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:nacionalizem, učbeniki, Slovenija, narod, simboli
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:K. Tič
Leto izida:2024
Št. strani:74 str.
PID:20.500.12556/RUL-165613 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:323.1
COBISS.SI-ID:219306243 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.12.2024
Število ogledov:252
Število prenosov:52
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
TIČ, Katarina, 2024, Nacionalistične vsebine v osnovnošolskih učbenikih za zgodovino v Republiki Sloveniji : diplomsko delo [na spletu]. Diplomsko delo. Ljubljana : K. Tič. [Dostopano 4 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=165613
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Nationalistic contents in elementary school history textbooks in the Republic of Slovenia
Izvleček:
The thesis deals with the question of the content of nationalistic content in history textbooks that were used in the Republic of Slovenia between 1991 and 2024. The research is mainly based on modernist theories of nationalism, theories of collective memory, and relevant pedagogical content. The central part is a qualitative analysis of the textbook material, which focuses both on explicit and implicit discursive elements as well as on visual representations of national symbols, heroes and important events and on their potential impact on students. The presentation of the findings is divided into individual classes, within which the individual topics that appear the most are presented: e.g. Quarantine, Germans-Slovenes dichotomy, Primož Trubar or the issue of borders. The thesis also monitors changes in the presentation of individual topics over the three decades since Slovenia's independence. Although more modern textbooks are still somewhat nationalistic, the older content is visibly more ideologically marked.

Ključne besede:nationalism, textbooks, Slovenia, nation, symbols

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
  1. Adhezija bakterij na lesne premaze
  2. Influence of polyelectrolyte multilayer properties on bacterial adhesion capacity
  3. Določanje bakterijske adhezije v mikrotitrski ploščici
  4. Uporaba nizkotemperaturne termoplastike v ortotiki
  5. Uravnavanje celične ravni egerolizina RahU in njegova vloga v bakteriji Pseudomonas aeruginosa
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:Ni podobnih del

Nazaj