Ker je raznojezična zmožnost ključna za učinkovito komunikacijo, razumevanje kultur, kognitivni razvoj ter za poklicno in osebnostno rast, bi morala biti prednostno obravnavana tudi v izobraževanju, da bi omogočila kontinuiran razvoj posameznika. Eden najpomembnejših vidikov doseganja raznojezične zmožnosti je ustvarjanje spodbudnega okolja, ki zagotavlja, da učenje in raba jezika potekata na način, ki je privlačen za vse učence. Obstaja pa malo raziskav o tem, kako osnovnošolci zaznavajo raznojezičnost in za raznojezičnost spodbudno okolje. Zato je bil glavni cilj študije raziskati njihove zaznave, zaradi česar je bila uporabljena predvsem kvantitativna raziskovalna metoda. Kot orodje za zbiranje podatkov je bila razvita spletna anketa s kombinacijo vprašalnika in trditev po Likertovi lestvici, ki so temeljile na Referenčnem okviru za pluralistične pristope k jezikom in kulturam. Članek se osredinja na ugotavljanje ravni in kakovosti znanja, spretnosti in stališč osnovnošolcev o jezikih in z njimi povezanih kulturah ter na ugotavljanje mnenj, zaznav in motivacijskih dejavnikov učencev. V raziskavi so sodelovali učenci, stari od 9 do 14 let. Izsledki kažejo, da so učenci naklonjeni učenju jezikov, da zaznavajo pomen raznojezične kompetence in izražajo zaupanje v govorjenje v tujih jezikih. Zdi pa se, da učenci ne znajo oceniti svojega metajezikovnega in metakulturnega znanja in spretnosti.
|