Podrobno

Razumevanje potrošnikove nakupne odločitve v segmentu izdelkov za enkratno uporabo: vpliv potrošniške krivde in zelenega načina življenja : magistrsko delo
ID Resnik, Ana (Avtor), ID Burger, Anže (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,63 MB)
MD5: 3CFA55CE1F117DC3253FC7A9E4DE0FE7

Izvleček
Magistrska naloga odstira problematiko nagrobnih sveč in občutkov potrošniške krivde, ki nastajajo pri nakupu in uporabi teh izdelkov za enkratno uporabo. S kvalitativno raziskavo smo določili ključne dejavnike pri nakupu nagrobnih sveč: izgled nagrobne sveče, funkcionalnost, čas gorenja, tip sveče, cena in njen ekološki vidik. Nadalje smo raziskovali, kako na nakupno odločitev vpliva preko krivdnih pozivov okoljskih ozaveščevalnih akcij sprožena potrošniška krivda. Ugotovili smo, da potrošniška krivda nima neposrednega vpliva na nakupno odločitev, čeprav poraba navadnih nagrobnih sveč v Sloveniji nenehno upada, medtem ko se poraba elektronskih sveč povečuje. Raziskovali smo tudi vpliv zelenega načina življenja na nakupno odločitev in ugotovili, da služi kot orodje upravičevanja nakupne odločitve in obvladovanja potrošniške krivde. Posamezniki svoje nakupne odločitve upravičujejo z družbeno ukoreninjenimi običaji izkazovanja sožalja in spoštovanja do umrlih. V magistrski nalogi povzamemo pomen nagrobnih sveč za posameznike in sklenemo, da je nakup in uporaba nagrobnih sveč odvisna od življenjskih okoliščin posameznika, na katere vplivajo, tako odnos do pokojnika kot tudi občutenje odgovornosti za ohranjanje spomina nanj.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:potrošniška krivda, eko krivda, nakupne odločitve, nagrobne sveče, zelen način življenja
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:A. Resnik
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (193 str.))
PID:20.500.12556/RUL-164137 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:336.1(043.2)
COBISS.SI-ID:215916803 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:17.10.2024
Število ogledov:255
Število prenosov:288
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
RESNIK, Ana, 2024, Razumevanje potrošnikove nakupne odločitve v segmentu izdelkov za enkratno uporabo: vpliv potrošniške krivde in zelenega načina življenja : magistrsko delo [na spletu]. Magistrsko delo. Ljubljana : A. Resnik. [Dostopano 5 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=164137
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Understanding consumer purchasing decisions in the segment of disposable products: the impact of consumer guilt and green lifestyle
Izvleček:
The master's thesis examines the issue of grave candles and the feelings of consumer guilt that arise when purchasing and using these disposable products. Through qualitative research, we determined the key factors when buying grave candles: appearance of the grave candle, functionality, burning time, type of candle, price and its ecological aspect. We further investigated how consumer guilt triggered by guilt appeals of environmental awareness campaigns affects the purchase decision. We found that consumer guilt has no direct influence on the purchase decision, even though the consumption of ordinary grave candles in Slovenia is constantly decreasing, while the consumption of electronic candles is increasing. We investigated the impact of a green lifestyle on the purchase decision and found that it serves as a tool for justifying the purchase and managing consumer guilt. Individuals justify their purchasing decisions with socially rooted customs of expressing condolences and respect for the deceased. In the master's thesis, we summarize the importance of grave candles for individuals and conclude that the purchase and use of grave candles depends on the life circumstances of the individual, which are influenced by both the attitude towards the deceased and the feeling of responsibility for preserving their memory.

Ključne besede:consumer guilt, eco guilt, purchase decisions, grave candles, green lifestyle

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
  1. Vpliv zagovornikov znamk modnih oblačil na potrošnikove nakupne odločitve
  2. Analiza vpliva prodajalcev na nakupne odločitve porabnikov
  3. Potrošnikove nakupne odločitve za trgovske blagovne znamke živilskih izdelkov
  4. Proces nakupne odločitve potrošnikov v dobi digitalizacije
  5. Vpliv vizualne podobe izdelkov s trgovinsko blagovno znamko na nakupne odločitve
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
  1. Analiza prepoznavnosti blagovnih znamk slovenskih kozmetičnih izdelkov
  2. Vpliv blagovnih znamk ročnih ur na nakupne odločitve potrošnikov
  3. Vpliv oglaševanja naravne kozmetike na nakupne odločitve potrošnikov osrednje slovenske regije
  4. Vpliv marketinškega komuniciranja na nakupne odločitve potrošnikov dietne prehrane
  5. Povezanost marketinškega komuniciranja z nakupnimi odločitvami potrošnikov na primeru izbranega izdelka

Nazaj