izpis_h1_title_alt

"Movere et delectare" after St. Jerome : Pier Paolo Vergerio’s Fifth Sermon pro Sancto Hieronymo
ID Božič, Anja (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (447,69 KB)
MD5: 63DEBFA15CDE63B43659BF6511DD774F
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.teof.uni-lj.si/zaloznistvo/bogoslovni-vestnik/bogoslovni-vestnik-81-2021-2 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
The present paper analyzes the personal devotion to St. Jerome as expressed in the works of Pier Paolo Vergerio, one of the leading humanist authors of his generation. Jerome’s simultaneous investment in theology and classical learning made him a famed saint among the humanists. By transforming St. Jerome into a model of a pious scholar, Vergerio was, therefore, one of the key proponents in the dissemination of St. Jerome’s cult in the Renaissance. Vergerio’s ten lively Sermones pro Sancto Hieronymo (1392–1408) are considered the earliest examples of the classicizing orations (panegyrics) in the context of devotional public oratory. Vergerio includes traditional elements of Jerome’s hagiography in his orations yet charges them with a personal dimension. Referring to the ancient tradition of his family, Vergerio portrays St. Jerome as their protector and patron saint and commends his recently deceased father into the saint’s care. There is, however, no extant information about the family’s rituals regarding St. Jerome and Vergerio does not refer to their devotion in all of his orations in honour of the saint. This paper explores Vergerio’s creation of a personal cult of St. Jerome and interprets it as a self-fashioning device, aiming to establish Vergerio as an eloquent humanist intellectual.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:patron saint, epideictic oration, humanist self-fashioning
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:TEOF - Teološka fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:01.01.2021
Leto izida:2021
Št. strani:Str. 525-538
Številčenje:Letn. 81, [št.] 2
PID:20.500.12556/RUL-163942 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:27-36-1sv.Hieronim
ISSN pri članku:0006-5722
DOI:10.34291/BV2021/02/Bozic Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:88001539 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:14.10.2024
Število ogledov:86
Število prenosov:3
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Bogoslovni vestnik : glasilo Teološke fakultete v Ljubljani
Skrajšan naslov:Bogosl. vestn.
Založnik:Teološka fakulteta
ISSN:0006-5722
COBISS.SI-ID:8745472 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:"Movere et delectare" po sv. Hieronimu : Vergerijev peti govor pro Sancto Hieronymo
Izvleček:
Članek obravnava sv. Hieronima kot osebnega in družinskega zavetnika v slavilnih govorih enega najpomembnejših humanističnih avtorjev svoje generacije, Koprčana Petra Pavla Vergerija Starejšega. Hieronim je zaradi svoje ljubezni tako do Biblije kakor do klasičnih avtorjev postal priljubljen zavetnik humanistov, ki so ga razumeli kot ideal sinteze med krščanstvom in antiko. Vergerij je s prevrednotenjem sv. Hieronima v lik pobožnega učenjaka postal eden glavnih glasnikov Hieronimovega humanističnega kulta. Vergerijev slavospev v čast sv. Hieronimu se razlega iz desetih živahnih govorov Sermones pro Sancto Hieronymo (1392–1408), ki jih je Vergerij spisal po vzoru klasičnega slavilnega govorništva. Kljub resda standardnim elementom Hieronimovih hagiografskih upodobitev pa Vergerijevi govori izstopajo zaradi dodatne, osebne note. Humanist sv. Hieronima časti kot osebnega in družinskega zavetnika in mu v skrb priporoča svojega umrlega očeta. Vendar ni znano, da bi Hieronim v resnici veljal za družinskega zavetnika družine Vergerijev, poleg tega pa ga Vergerij ne naslavlja tako v vseh desetih govorih. Članek pojasnjuje Vergerijevo prevzetje sv. Hieronima za osebnega in družinskega zavetnika kot spretno govorniško potezo, ki jo je humanist uporabil predvsem za samoupodabljanje na renesančnem govorniškem odru.

Ključne besede:zavetnik, govor, humanistično samoupodabljanje

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj