Prispevek primerja dve razlagi prilike o izgubljenem sinu, Hieronimovo razlago in razlago Petra Krizologa. V Pismu 21 iz leta 383/384 odgovarja Hieronim na prošnjo papeža Damaza, da bi razjasnil nekatera vprašanja glede te slovite evangeljske prilike. Najprej v uvodu omenja in analizira različna podrobna vprašanja, nadaljuje z razlago vrstic odlomka Lukovega evangelija, na koncu sledi kratek sklep. Peter Krizolog (ok. 380–ok. 450), škof v Raveni, je pripravil pet govorov o isti priliki, med njimi peti ponuja duhovno razlago. Primerjava med dvema različnima pristopoma do razlage prilike poudari Hieronimovo značilno eksegetsko metodo, ki skozi primerjavo postane še bolj jasno razvidna kot izvirna. Pomemben vidik Hieronimove razlage nastopi, ko v vsebini prilike označi samega sebe in ko to uporabi za identifikacijo sebe kot bibličnega strokovnjaka in razlagalca.
|