izpis_h1_title_alt

Razstavljanje tapiserij v Galeriji Piran med letoma 1962 in 1986
ID Nagy, Lara (Avtor), ID Žerovc, Beti (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Malešič, Martina (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,99 MB)
MD5: 812F4D08C00FC2B92B8575987838FF3A

Izvleček
V zaključni seminarski nalogi obravnavam razstavljanje tapiserij v Piranu od odprtja prostorov Galerije Piran leta 1962 do leta 1986 s posebnim poudarkom na mednarodnih razstavah in bienalu tapiserije. Naloga postopoma razvija glavno temo: od širšega konteksta tapiserije kot umetniškega medija in izdelave tapiserije pri nas do predstavitev posamičnih razstav. Najprej predstavim zgodovinski okvir tapiserije kot umetniškega medija, njene značilnosti in vlogo v umetnosti. Opišem, kako se je spreminjala in omenim glavne centre razstavljanja tapiserije. Nato obravnavam tapiserijo na Slovenskem v 20. stoletju. Obravnavam njen razvoj in nekaj delovišč. Naštejem tudi pomembnejše razstave tapiserij pri nas v tistem obdobju in prostore, za katere so tapiserije izdelovali. V naslednjem poglavju izpostavim tapiserijo kot ženski medij. Nato predstavim kratko zgodovino Ateljeja 61 iz Novega Sada, njegovo mesto v razvoju jugoslovanske tapiserije in prispevek k razstavni dejavnosti tapiserije v Piranu. Sledi kratka zgodovina Obalnih galerij Piran, kjer pišem o njihovih začetkih, razvoju in pomenu v kontekstu razstavljanja tapiserij. Nato v posameznih poglavjih po letih predstavim razstave, kjer so bile tapiserije na ogled. Omenim sodelujoče umetnike in razstavljena dela. Izpostavim tudi izzive, s katerimi so se umetniki in kustosi soočali zaradi specifike razstavnega medija. Gradivo, iz katerega črpa zaključna seminarska naloga, prihaja predvsem iz treh arhivov: Obalnih galerij Piran, Moderne galerije v Ljubljani in Ateljeja 61 v Novem Sadu. Tam pridobljeno arhivsko gradivo vključuje razstavne kataloge, časopisne članke, intervjuje, pisma in fotografije.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:tapiserija, Obalne galerije Piran, Atelje 61, razstave tapiserije, mednarodne razstave, bienale tapiserije
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/RUL-163600 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:211262211 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:09.10.2024
Število ogledov:78
Število prenosov:472
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The Exhibiting of Tapestries in the Piran Gallery between the years 1962 and 1986
Izvleček:
The thesis explores tapestry exhibitions in Piran from the opening of the Piran Gallery in 1962 until the year 1986 with a special emphasis on international exhibitions and the biennial of tapestry. The thesis gradually develops the main topic: from the broader context of tapestry as an artistic medium to the presentations of individual exhibitions. First, I outline the historical context of tapestry as an artistic medium, its characteristics and role in art. I describe how it changes and I mention the main centres of tapestry exhibitions. Then I discuss tapestry in Slovenia in the 20th century, mentioning the development and a few production centres. I also list some of the important tapestry exhibitions in our country during that period and the spaces for which artists created tapestries. In the next chapter, I highlight tapestry as a women’s medium. Then, I present a short history of Atelje 61 from Novi Sad, its role in tapestry production in former Yugoslavia, and its contribution to tapestry exhibitions in Piran. This is followed by a short history of Piran Coastal Galleries, where I write about their beginnings, development and their role in the context of tapestry exhibitions. Then, in individual chapters, divided by year, I present tapestry exhibitions, mentioning the participating artists and the artworks. I address the challenges the artists and curators came across due to the specific nature of tapestry as a medium. The material used for the thesis comes primarily from the archives of Piran Coastal Galleries, The Museum of Modern Art in Ljubljana and Atelje 61 in Novi Sad. The archival material includes books, exhibition catalogues, newspaper articles, interviews, letters and photographs.

Ključne besede:tapestry, Piran Coastal Galleries, Atelje 61, tapestry exhibitions, international exhibitions, biennial of tapestry

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj