izpis_h1_title_alt

Kompozicijski postopki v skladbi »All in twilight« Toruja Takemitsuja : magistrska naloga
ID Paska, Ivan (Avtor), ID Pompe, Urška (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,30 MB)
MD5: DAB49F45FAFFD93B639AE585F46CF4EE

Izvleček
Osrednja tema magistrskega dela je pregled kompozicijskih postopkov v skladbi »All in Twilight« Toruja Takemitsuja. Prvi del magistrske naloge služi kot predstavitev širšega konteksta s ciljem oblikovati jasnejšo sliko o sami skladbi. V skladu s tem je na začetku predstavljena skladateljeva biografija. Dodatno so navedeni vplivi na njegovo ustvarjalnost, in sicer, ali gre za vplive drugih skladateljev oz. umetnikov, ali za filozofsko prepričanje, ki ga je razvil skozi čas. Treba je omeniti tudi zunajumetniške vplive, saj je sama kompozicija »All in Twilight« nastala po navdihu likovnega dela Paula Kleeja. Ker ima Kleejeva slika pomembno vlogo pri interpretaciji kompozicije, je na koncu prvega dela na kratko predstavljena tudi biografija Paula Kleeja. Predstavitvi je dodan opis slike »All in Twilight«, pa tudi Takemitsujev vtis o sami sliki, ko jo je prvič videl. Druga polovica magistrske naloge obsega analizo prvega stavka z več zornih kotov. Tradicionalna analiza skladbe, kot se uporablja pri evropskih skladateljih, tukaj ni izvedljiva, saj je Takemitsu razvil unikaten glasbeni jezik, prežet z japonsko estetiko in filozofijo ter vplivi zahodne klasične tradicije. Raziskovanje njegovih del je zato lahko omejeno na ugibanja in predpostavke, ker je skladatelj sledil svoji intuiciji in ni želel razkrivati svojih tehnik. V tej nalogi bomo opredelili kompozicijske postopke, ki so vse prej kot konvencionalni in so rezultat različnih vplivov, premišljevanj in spoznanj.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:glasba za kitaro, japonski skladatelji, All in Twilight, kompozicijski postopki, glasbene analize, 20. st., magistrske naloge
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:AG - Akademija za glasbo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:I. Paska
Leto izida:2024
Št. strani:42 str.
PID:20.500.12556/RUL-163050 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:780.614.131"20":929Takemitsu T.(043.2)
COBISS.SI-ID:209714179 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:01.10.2024
Število ogledov:108
Število prenosov:9
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Compositional techniques in »All in twilight« by Toru Takemitsu
Izvleček:
The central theme of this master's thesis is an overview of the compositional techniques in the piece »All in Twilight« by Toru Takemitsu. The first part of the thesis serves as an introduction to the broader context, aiming to provide a clearer picture of the piece itself. Accordingly, it begins with a presentation of the composer's biography. Additionally, it lists the influences on his creativity, whether they come from other composers or artists, or from philosophical beliefs that he developed over time. Non-artistic influences must also be mentioned, as the composition »All in Twilight« was inspired by a painting by Paul Klee. Since Klee's painting plays a significant role in the interpretation of the composition, a brief biography of Paul Klee is also presented at the end of the first part. This presentation includes a description of the painting »All in Twilight« as well as Takemitsu's impression of the painting when he first saw it. The second half of the thesis involves analysis of the first movement from multiple perspectives. Traditional analysis, as used for European composers, is not feasible here because Takemitsu developed a unique musical language infused with Japanese aesthetics and philosophy along with influences from the Western classical tradition. Therefore, researching his works can be limited to conjectures and assumptions, as the composer followed his intuition and did not wish to disclose his techniques. In this thesis, we will define compositional processes that are far from conventional and are the result of various influences, reflections, and insights.

Ključne besede:music for guitar, All in Twilight, compositional techniques, music analysis, 20th century, master's theses

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj