Podrobno

Izzivi in prilagoditve gibalnih dejavnosti za otroke z avtističnimi motnjami : magistrsko delo
ID Cerić, Ajla (Avtor), ID Filipčič, Tjaša (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Bezenšek, Ana (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,52 MB)
MD5: 6821CDB927875DA962FF10F8D154898E

Izvleček
Magistrsko delo preučuje izzive, s katerimi se soočajo otroci z avtističnimi motnjami pri gibalnih dejavnostih, ter prilagoditve, ki jih strokovnjaki lahko uporabijo za izboljšanje njihove uspešnosti in vključenosti. Vsesplošno je znano, da redno vključevanje v gibalne dejavnosti bistveno prispeva k izboljšanju kakovosti življenja, zato je izjemno pomembno raziskovati in razvijati področje gibalnih dejavnosti tudi za posameznike z avtističnimi motnjami. Zaradi specifičnih značilnosti na področju komunikacije, vedenja, senzornega zaznavanja in motorike ter širokega spektra raznolikih značilnosti se otroci z avtističnimi motnjami srečujejo z mnogimi izzivi pri sodelovanju v gibalnih dejavnostih, tako v šolskem okolju kot v kontekstu prostočasnih dejavnosti. Raziskava se osredotoča na preučevanje teh izzivov in predlaga učinkovite prilagoditve, ki bi strokovnjakom pomagale pri vključevanju otrok z avtističnimi motnjami v gibalne dejavnosti. Empirični del vključuje kvalitativno raziskavo, ki temelji na opazovanju treh otrok z avtističnimi motnjami v okviru specializirane gibalne dejavnosti "Specialni telovaj". Najpogosteje opaženi izzivi so se nanašali na vzdrževanje pozornosti, prehode med dejavnostmi ter razumevanje navodil za gibalne dejavnosti, prilagoditve pa so vključevale strukturiranje prostora, uporabo vizualne podpore ter prilagajanje nalog individualnim potrebam otrok. Na osnovi rezultatov raziskave je oblikovan kontrolni seznam, ki zajema najpogostejše izzive in ustrezne prilagoditve za lažje vključevanje otrok z avtističnimi motnjami v gibalne dejavnosti. Ta seznam lahko strokovnjakom in izvajalcem gibalnih dejavnosti pomaga pri načrtovanju in individualizaciji gibalnih dejavnosti, s čimer se izboljša dostopnost in kakovost gibalnih izkušenj za otroke z avtističnimi motnjami.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Motnje avtističnega spektra, Športi za otroke z motnjami v duševnem razvoju, avtistične motnje, gibalne dejavnosti, strokovnjaki, izzivi, prilagoditve, senzorno zaznavanje, gibalne veščine, socialne veščine
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:A. Cerić
Leto izida:2024
Št. strani:103 str.
PID:20.500.12556/RUL-162921 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:616.896(043.2)
COBISS.SI-ID:209497347 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:29.09.2024
Število ogledov:290
Število prenosov:33
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
CERIĆ, Ajla, 2024, Izzivi in prilagoditve gibalnih dejavnosti za otroke z avtističnimi motnjami : magistrsko delo [na spletu]. Magistrsko delo. Ljubljana : A. Cerić. [Dostopano 4 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=162921
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Challenges and adaptations of motor activities for children with Autism spectrum disorders
Izvleček:
The master's thesis examines the challenges faced by children with autism spectrum disorders in physical activities and the adaptations that professionals can apply to enhance their performance and inclusion. It is widely recognized that regular participation in physical activities significantly contributes to improving the quality of life, making it crucial to research and develop this field for individuals with autism spectrum disorders. Due to specific characteristics in communication, behavior, sensory perception, and motor skills, as well as a broad range of diverse traits, children with autism spectrum disorders encounter many challenges in participating in physical activities, both in school settings and in the context of leisure activities. The research focuses on examining these challenges and proposing effective adaptations to help professionals better integrate children with autism spectrum disorders into physical activities. The empirical part includes a qualitative study based on the observation of three children with autism spectrum disorders in a specialized physical activity program called "Specialni telovaj". The most frequently observed challenges were related to maintaining attention, transitioning between activities, and understanding instructions for physical activities. The adaptations included structuring the space, using visual supports, and adjusting tasks to the individual needs of the children. Based on the research results, a checklist was created that covers the most common challenges and appropriate adaptations to facilitate the inclusion of children with autism spectrum disorder in physical activities. This checklist can assist professionals and activity providers in planning and individualizing physical activities, thereby improving the accessibility and quality of physical experiences for children with autism spectrum disorders.

Ključne besede:Autism spectrum disorders, physical activities, professionals, challenges, adaptations, sensory perception, motor skills, social skills

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
  1. Krepitev čustvenih in socialnih veščin pri pouku likovne vzgoje za učence z motnjo v duševnem razvoju
  2. Izzivi in skrb zase med starši otrok z avtističnimi motnjami v času epidemije Covid-19
  3. Obvladovanje neželenega vedenja v razredu pri otrocih z lažjimi motnjami v duševnem razvoju in pridruženimi motnjami avtističnega spektra
  4. Spodbujanje gibalnih sposobnosti in spretnosti varovancev varstveno delovnega centra
  5. Uporaba posameznih načel vedenjskega pristopa in vizualnih opor za vpeljavo podporne in nadomestne komunikacije pri predšolskih otrocih z avtističnimi motnjami in motnjami v duševnem razvoju
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
  1. Socialno vključevanje učencev z motnjami avtističnega spektra v različne vzgojno-izobraževalne programe
  2. Razvijanje socialnih veščin pri otrocih z motnjo avtističnega spektra z uporabo socialnih zgodb
  3. Stres staršev otrok s spektrom avtistične motnje
  4. Izpostavljenost otrok z motnjami avtističnega spektra k ustrahovanju v osnovni šoli
  5. Opismenjevanje otrok z motnjo avtističnega spektra s pridruženo motnjo v duševnem razvoju: študija primera

Nazaj