Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Stališča učencev in dijakov do ekosistemskih storitev gozdov
ID
Meža, Katarina
(
Avtor
),
ID
Tomažič, Iztok
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(1,56 MB)
MD5: 101DBEA5B1D8C1DDFE2ABFB10551D508
Galerija slik
Izvleček
V raziskavi smo analizirali stališča učencev in dijakov o ekosistemskih storitvah gozda z namenom preučiti vpliv spola, območja bivanja, pogostosti obiskovanja gozda, načina bivanja ter letnika šolanja. Uporabili smo vprašalnik, s katerim smo anketirali učence 7., 8. in 9. razreda ter dijake 1., 2. in 3. letnika iz Dolenjske in Gorenjske regije. Vprašalnik je zajemal osnovne podatke o anketirancih in njihove ocene ekosistemskih storitev gozda (oskrbovalne storitve, regulacijske storitve, kulturne storitve in habitatne storitve). Rezultati so pokazali, da učenci in dijaki največji pomen pripisujejo habitatnim storitvam, najmanjšega pa oskrbovalnim. Dekleta so vse storitve ocenila bolj pozitivno kot fantje. Učenci in dijaki, ki živijo na kmetiji, so oskrbovalnim in kulturnim storitvam pripisali večji pomen. Pogostejši obiskovalci gozda so imeli bolj pozitivna stališča do ekosistemskih storitev, še posebej v Dolenjski regiji. Na splošno med različnimi razredi osnovne šole ni bilo statistično značilnih razlik v pozitivnem ocenjevanju, medtem ko so bile pri dijakih prisotne statistično značilne razlike glede na letnik. Poudarjamo pomembnost izkustvenega učenja in izobraževanja za ohranjanje pozitivnih stališč do ekosistemskih storitev med mladimi, saj večje vključevanje v naravo in ustrezno znanje pripomoreta k boljši skrbi za gozdove in njihovo trajnostno upravljanje.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
ekosistemske storitve
,
stališča
,
dijaki
,
učenci
,
gozd
Vrsta gradiva:
Magistrsko delo/naloga
Tipologija:
2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:
BF - Biotehniška fakulteta
Založnik:
[K. Meža]
Leto izida:
2024
PID:
20.500.12556/RUL-161968
UDK:
630*8-057.87(043.2)
COBISS.SI-ID:
208087811
Datum objave v RUL:
18.09.2024
Število ogledov:
323
Število prenosov:
38
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
MEŽA, Katarina, 2024,
Stališča učencev in dijakov do ekosistemskih storitev gozdov
[na spletu]. Magistrsko delo. K. Meža. [Dostopano 21 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=161968
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Students’ attitudes toward forest ecosystem services
Izvleček:
In this study, we analyzed the attitudes of students towards forest ecosystem services, aiming to examine the influence of gender, area of residence, frequency of forest visits, type of housing, and school grade level. We used a questionnaire to survey 7th, 8th, and 9th grade students and 1st, 2nd, and 3rd-year high school students from Dolenjska and Gorenjska regions. The pupils collected basic demographic data and evaluations of ecosystem services (provisioning services, regulating services, cultural services, habitat services). Results indicated that students attributed the greatest importance to habitat services and the least to provisioning services. Girls rated all services greater than boys. Students living on farms placed greater importance on provisioning and cultural services. Frequent forest visitors had more positive attitudes towards ecosystem services, especially in the Dolenjska region. Generally, there were no statistically significant differences in positive evaluations among different primary school grades, while high school students showed significant differences by grade level. We emphasize the importance of experiential learning and education in maintaining positive attitudes towards ecosystem services among young people, as greater engagement with nature and appropriate knowledge contribute to better forest care and sustainable management.
Ključne besede:
ecosystem services
,
attitudes
,
high school students
,
pupils
,
forest
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Stališča dijakov srednje strokovne šole do volkov
Primerjava učnih metod pri poučevanju dijakov o elektroforezi DNA
Modeliranje ekosistemskih storitev na krajinski ravni za celostno upravljanje z gozdovi
Vpliv izkustvenega učenja na stališča dijakov srednje strokovne šole do volkov
Secondary school studentsʼ environmental concerns and attitudes toward forest ecosystem services
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj