izpis_h1_title_alt

Igra policaja in roparja : delo diplomskega seminarja
ID Gyergyek, Miha (Avtor), ID Iršič, Vesna (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (453,80 KB)
MD5: 6E27854CECD3874F6298310405BC900B

Izvleček
Obravnavamo igro med dvema igralcema na povezanem grafu. Prvi igralec je policaj in poskuša ujeti drugega igralca, ki predstavlja roparja. Med vsako potezo se igralca lahko premakneta v sosednje vozlišče. Če sta v neki potezi igralca v istem vozlišču, je policaj roparja ujel in zmagal, če pa roparja ne more ujeti v končno mnogo potezah, je zmagal ropar. Grafom, na katerih policaj vedno zmaga, pravimo policijski, tistim, na katerih pa vedno zmaga ropar, pravimo roparski. Karakteriziramo policijske in roparske grafe in opišemo zmagovalno strategijo za policaja. Na policijskih grafih označimo s časom lovljenja najmanjši indeks poteze, v kateri policaj zagotovo zmaga. Najdemo zgornjo mejo za čas lovljenja v splošnih policijskih grafih in dokažemo, da je to najboljša zgornja meja. Čas lovljenja natančneje omejimo navzgor še za nekatere družine grafov. Problem časa lovljenja posplošimo na igro z enim policajem in več roparji. Najdemo zgornjo mejo in dokažemo, da je najboljša za tri roparje. Poiščemo zgornjo mejo za nekatere družine grafov in za drevesa dokažemo, da je najboljša.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:igra policaja in roparja, poteza, premik, zmagovalna strategija, policijski graf, roparski graf, retrakt, senčna strategija, past, razgradljiv graf, policijska urejenost, čas lovljenja, 2-razgradljiv graf
Vrsta gradiva:Delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FMF - Fakulteta za matematiko in fiziko
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/RUL-161527 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:519.17
COBISS.SI-ID:207778563 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:12.09.2024
Število ogledov:210
Število prenosov:45
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The game of cop and robber
Izvleček:
We consider a game between two players on a connected graph. The first player is the cop and tries to catch the second player, who is the robber. In each round, the players can move to an adjacent vertex. If in any move the players are on the same vertex, the cop captures the robber and wins. If the robber cannot be captured in a finite number of moves, the robber wins. Graphs on which the cop always wins are called cop-win graphs, while those on which the robber always wins are called robber-win graphs. We characterize cop-win and robber-win graphs and describe a winning strategy for the cop. On cop-win graphs, we define the capture time as the smallest index of the round in which the cop is guaranteed to win. We find an upper bound for the capture time in general cop-win graphs and prove that it is the best upper bound. We also provide a better upper bound for the capture time for some families of graphs. We generalize the capture time problem to a game with one cop and multiple robbers. We find an upper bound and prove it to be the best for three robbers. We also find an upper bound for some families of graphs and prove it to be the best for trees.

Ključne besede:the game of cop and robber, round, move, winning strategy, cop-win graph, robber-win graph, retract, shadow strategy, trap, dismantlable graph, cop-win ordering, capture time, 2-dismantlable graph

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj