izpis_h1_title_alt

Dejavniki motivacije in izzivi porabnikov za popravilo potrošniških dobrin v Sloveniji : magistrsko delo
ID Mlinarec, Barbara (Avtor), ID Golob, Urša (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (2,38 MB)
MD5: 402CCDB36E7083DED08106F3A1374764

Izvleček
V zadnjem času so se raziskave krožnega gospodarstva premaknile s poudarka na recikliranju k strategijam, ki podaljšujejo življenjsko dobo izdelkov, kot so zmanjševanje, ponovna uporaba in popravila. Slednji načini porabe zahtevajo temeljitejše spremembe porabniškega vedenja, zato je pomembno pravilno nasloviti priložnosti za njihovo prevzemanje. Magistrska naloga se osredotoča na preučevanje dejavnikov motivacije in izzivov slovenskih porabnikov pri odločanju za popravila ter vpliva različnih vidikov teh dejavnikov na namero popravljanja potrošniških dobrin treh kategorij: (1) oblačila, obutev in modni dodatki, (2) elektronske naprave in manjši gospodinjski aparati ter (3) drugi vsakdanji predmeti. S pregledom literature in analizo podatkov, pridobljenih z anketnim vprašalnikom, smo ugotovili, da porabniki pri vseh treh preučevanih kategorijah izdelkov v splošnem zelo podobno zaznavajo dejavnike motivacije in izzive za popravila. Slovenske porabnike k popravilom najbolj motivirajo funkcionalnost in pogosta raba izdelka, kakovost, visoka cena, čustvena navezanost, podaljšanje življenjske dobe in zmanjšanje odpadkov, največje izzive pa jim predstavljajo slaba kakovost, nizka cena novih izdelkov, previsoka cena popravil in rezervnih delov, pretečena garancija, pomanjkanje spretnosti in orodja za popravilo ter nedostopnost storitev popravil. Rezultati raziskave so pokazali, da na namero popravljanja oblačil, obutve in modnih dodatkov pozitivno vplivajo vrednostni in tehnični vidiki motivacijskih dejavnikov, negativno pa vrednostni vidiki izzivov. Na namero popravljanja elektronskih naprav in manjših gospodinjskih aparatov ter drugih vsakdanjih predmetov pozitivno vplivajo vrednostni vidiki motivacijskih dejavikov, negativno pa čustveni vidiki izzivov. Rezultati raziskave nakazujejo na področja in vidike, ki bi jih bilo smiselno nasloviti za spodbujanje bolj trajnostnega porabniškega vedenja v Sloveniji.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:popravila, trajnostna poraba, krožno gospodarstvo, vedenje porabnikov
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:B. Mlinarec
Leto izida:2024
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (89 str.))
PID:20.500.12556/RUL-161140 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:366:502.131.1(043.2)
COBISS.SI-ID:207636483 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:07.09.2024
Število ogledov:194
Število prenosov:69
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Motivation and barriers for consumer goods repair in Slovenia
Izvleček:
Research on the circular economy has recently shifted from recycling to strategies extending product lifetimes, such as reduction, reuse, and repair. This shift requires more fundamental changes in consumption behaviour, and it is, therefore, essential to properly address the opportunities for uptake. This Master’s thesis explores the motivational factors and barriers Slovenian consumers face when deciding to repair. Drawing on an extensive literature review, we performed a structured questionnaire-based survey to investigate the impact of different aspects of these factors on the intention to repair consumer goods in three categories: (1) clothing, footwear and fashion accessories, (2) electronic devices and small household appliances, and (3) other everyday items. Our analysis revealed that consumers' perceptions of motivating factors and challenges for repair are broadly similar across the product categories. Slovenian consumers are most motivated to repair by the functionality and frequent use of the product, quality, high price, emotional attachment, life extension and waste reduction, while the biggest challenges include poor quality, low price of new products, high cost of repairs and spare parts, expired warranties, lack of repair skills and tools, and unavailability of repair services. Notably, repair intention for clothing, footwear, and fashion accessories is primarily influenced by the value and technical aspects of motivators and value aspects of barriers, while for electronics and other items, value-based motivations and emotional aspects of barriers are more impactful. The study identifies areas that could be addressed to promote sustainable consumer behaviour in Slovenia.

Ključne besede:repair, sustainable consumption, circular economy, consumer behaviour

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj