Podrobno

Vzgoja otrok in mladostnikov za sprejemanje odgovornosti : magistrsko delo
ID Marincelj, Anja (Avtor), ID Gril, Alenka (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (6,92 MB)
MD5: DD946DF13478EAE8945152764BF03E67

Izvleček
V magistrskem delu sem raziskovala, kako se različne vzgojne situacije in strategije staršev povezujejo s prevzemanjem odgovornosti otrok in mladostnikov. Teoretični del sem začela z opredelitvijo vzgoje in njenih različnih vidikov (namernost vzgojnega procesa, avtoriteta in vzgojni stili) ter orisala pomen odgovornosti. V nadaljevanju sem predstavila temeljne značilnosti razvojnih obdobij otroštva, kjer sem poudarek namenila Kohlbergovi teoriji razvoja moralnega razsojanja in Selmanovi teoriji razvoja zavzemanja socialne perspektive. Nato sem se posvetila družini in starševstvu, kjer sem se osredotočila na vlogo staršev pri učenju odgovornosti otrok skozi štiri vzgojne situacije (opravljanje šolskih obveznosti, pomoč v gospodinjstvu, prosti čas in avtonomija). Poglavje sem opremila tudi s pomembnimi uvidi teorij, ki so staršem in strokovnjakom lahko v podporo pri izbiri ustreznih vzgojnih ravnanj (otrokov glas, dimenzije vedenja staršev, teorije učenja, postavljanje meja in reševanje konfliktov).

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:prevzemanje odgovornosti, vzgoja, vzgojne strategije, starševstvo, razvojna obdobja otroštva, podpora in pomoč v mladinskih in večgeneracijskih centrih, vzgojno delovanje v mladinskih in večgeneracijskih centrih
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FSD - Fakulteta za socialno delo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[A.Marincelj]
Leto izida:2024
Št. strani:197 str.
PID:20.500.12556/RUL-160112 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:159.92:37
COBISS.SI-ID:217755139 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:21.08.2024
Število ogledov:452
Število prenosov:110
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
MARINCELJ, Anja, 2024, Vzgoja otrok in mladostnikov za sprejemanje odgovornosti : magistrsko delo [na spletu]. Magistrsko delo. Ljubljana : A.Marincelj. [Dostopano 4 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=160112
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Upbringing children and adolescents for taking responsibility
Izvleček:
In my master's thesis, I am investigating on how different parenting strategies in various situations relate to the development of taking responsibility in children and adolescents. In the theoretical framework, I begin by defining upbringing and its various aspects (intentionality of the parenting process, authority, and parenting styles), and outlined the importance of responsibility. Subsequently, I presented the fundamental characteristics of childhood developmental stages, with emphasis on Kohlberg's theory of moral development and Selman's theory of social perspective-taking. Later I focused on family and parenthood, exploring the role of parents in teaching their children responsibility through four situations (school responsibilities, household chores, leisure time, and autonomy). This section was supplemented with significant insights from theories that can help parents and professionals in selecting appropriate parenting behaviours (consideration of the child's voice, dimensions and styles

Ključne besede:taking responsibility, upbringing, upbringing strategies, parenthood, developmental stages of childhood, support in youth and multigenerational centres, educational/upbringing praxis in youth and multigenerational centres

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
  1. Rokomet v prvem razredu osnovne šole
  2. Razvitost zmožnosti slušnega razčlenjevanja učencev v prvem razredu osnovne šole
  3. Kiparski materiali v predšolskem obdobju in prvem razredu osnovne šole
  4. Razvijanje socialnih veščin v prvem razredu osnovne šole
  5. Oblikovni, tehnični in uporabniški vidiki e-gradiva za prvi razred osnovne šole
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
  1. Vključevanje romskih predšolskih otrok v krajši program v izbranem vrtcu

Nazaj