Magistrsko delo se osredotoča na medvrstniško ocenjevanje, obliko alternativnega ocenjevanja, ki postaja vse pomembnejša tako kot učna metoda na različnih ravneh izobraževanja kakor tudi kot predmet raziskovanja. Teoretičnim spoznanjem o ocenjevanju na splošno sledi podrobnejša predstavitev alternativnega ocenjevanje v širšem kontekstu, katerega del je medvrstniško ocenjevanje. Magistrsko delo v nadaljevanju podaja pregled literature in rezultatov raziskav, ki raziskujejo različne vidike medvrstniškega ocenjevanja: povratne informacije vrstnikov, razumevanje povratnih informacij, medvrstniško ocenjevanje na univerzitetni ravni, medvrstniško ocenjevanje ustnih predstavitev, odnos do medvrstniškega ocenjevanja ter zanesljivost in veljavnost medvrstniškega ocenjevanja. Empirični del predstavlja raziskavo medvrstniškega ocenjevanja ustnih predstavitev pri predmetu jezik v rabi na Oddelku za anglistiko in amerikanistiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. Izvedli smo intervju z dvema profesoricama, ki na Oddelku za anglistiko in amerikanistko poučujeta predmet jezik v rabi in uporabljata medvrstniško ocenjevanje, da bi dobili vpogled v njune izkušnje in opažanja o medvrstniškem ocenjevanju. S to metodo ocenjevanja imata pozitivne izkušnje in jo tudi v bodoče nameravata uporabljati pri predmetih, ki jih učita. Nato smo spremljali postopek medvrstniškega ocenjevanja v dveh skupinah študentov prvega letnika dodiplomskega študija, ki so obiskovali predmet jezik v rabi I in so pri predmetu sodelovali pri medvrstniškem ocenjevanju ustnih predstavitev. Svoja mnenja o medvrstniškem ocenjevanju so študenti izrazili v treh vprašalnikih, ki so bili razdeljeni v različnih fazah ocenjevanja – večina študentov je izrazila zadovoljstvo s postopkom izvedbe medvrstniškega ocenjevanja; poročali so, da imajo pozitiven odnos do medvrstniškega ocenjevanja in da so pri medvrstniškem ocenjevanju pripravljeni sodelovati tudi v prihodnje. Raziskava je hkrati pokazala tudi, da dajejo sodelujoči študenti svojim kolegom ustrezne povratne informacije.
|