Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Problem družbene kritike v dramah Norci in Znamke, nakar še Emilija Dušana Jovanovića
ID
Babič, Lucija
(
Avtor
),
ID
Žunkovič, Igor
(
Mentor
)
Več o mentorju...
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(373,18 KB)
MD5: 61BE0837F1AE4E8E21EC0EAEAF319007
Galerija slik
Izvleček
Za temo moje diplomske naloge sem si izbrala Jovanovićevi drami Norci in Znamke, nakar še Emilija ter raziskovala, kateri elementi ju delajo dramo absurda in kje v dramah najdemo kritiko družbe. Moj cilj je bil, da ugotovim razlike med vzhodno in zahodnoevropskimi dramami absurda, natančneje med zgoraj omenjenima ter Čakajoč Godota in Plešasto pevko. Po Esslinu ima drama absurda na vzhodu funkcijo politične kritike, a mora le-ta ostati skrita za metaforami, zato sem se lotila iskanja metafor v Jovanovićevih dramah in jih nekaj izpisala. V nadaljevanju sem raziskovala, v čem sta Pevka in Godot različna v primerjavi s slovenskimi dramami absurda, namreč v njih ne najdemo kritike družbe, so pa elementi absurda veliko izrazitejši. Prazno, nesmiselno govorjenje, ponavljanje besed, možna zamenjava likov, saj so popolnoma enaki, ponavljajoče dogajanje oz. vračanje na začetek, je le nekaj elementov, ki delajo ti dve drami tako drugačni od tradicionalne. V zaključku sem potrdila hipotezo, da so vzhodnoevropske drame absurda apolitične, zahodnoevropske, kamor spadajo tudi slovenske, pa so imele v sebi elemente družbene kritike, s katerimi so želele spodbuditi ljudstvo, da bi začelo razmišljati o vsakdanu ter si posledično zaželeti sprememb.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
slovenska dramatika
,
drama absurda
,
Dušan Jovanović
Vrsta gradiva:
Diplomsko delo/naloga
Organizacija:
FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:
2024
PID:
20.500.12556/RUL-159667
COBISS.SI-ID:
202205443
Datum objave v RUL:
18.07.2024
Število ogledov:
335
Število prenosov:
54
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
BABIČ, Lucija, 2024,
Problem družbene kritike v dramah Norci in Znamke, nakar še Emilija Dušana Jovanovića
[na spletu]. Diplomsko delo. [Dostopano 3 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=159667
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
The criticism of society in plays "Norci" and "Znamke, nakar še Emilija" written by Dušan Jovanović
Izvleček:
For my bachelor's theme I chose two plays written by Jovanović, "Norci" and "Znamke, nakar še Emilija". I pinpointed and explored the characteristics which make them dramas of the absurd and where we can find criticisms of society. My goal was to find the differences between Eastern and Western European dramas of the absurd, specifically between the ones mentioned above with "Waiting for Godot" and "The bald soprano". According to Esslin, dramas of the absurd in the East have the function of political criticism, but it must remain hidden behind metaphors, so I started looking for metaphors in Jovanović's plays and wrote out some of them. Afterwards, I was exploring the differences between Slovene dramas of the absurd and the well known "The bald soprano" and "Waiting for Godot". We cannot find criticism of society in them, but the absurd elements are far more pronounced. Empty and meaningless dialogue, repetition of words, possible replacement of characters, since they are exactly the same, repeated events or going back to the beginning are just some of the elements, which makes the two plays so different from the traditional dramas of the absurd. In the conclusion I have confirmed my hypothesis about Eastern European dramas of the absurd being apolitical whereas Western European dramas of the absurd, also including Slovenian based works, contain criticisms of society. With these they wanted to encourage the people to start thinking about their everyday life and, as a result, make them wish for change themselves.
Ključne besede:
Slovene drama
,
drama of the absurd
,
Dušan Jovanović
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Poučevanje učnih vsebin veter in kroženje vode z namiznimi didaktičnimi igrami v 5. razredu osnovne šole
Poučevanje svetlobe z različnimi vrstami didaktičnih iger v 3. razredu osnovne šole
Tekmovalne didaktične igre pri spoznavanju okolja v 3. razredu osnovne šole
Didaktične igre pri obravnavi elektrike in magnetizma v 4. razredu osnovne šole
Poučevanje in učenje s slikovnim gradivom pri spoznavanju okolja v 2. razredu osnovne šole
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Zunanja politika Ljudske Republike Kitajske
Organiziranje protokolarnega dogodka
Nazaj