Podrobno

Prescriptivism, variability and stability
ID Čermák, František (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (305,28 KB)
MD5: A49766B63AA4089851A69E262CF2A371
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-22/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
The topic of prescriptivism, seen against the background of language variability and stability, is viewed here from five angles. By way of introduction, some historical background is given to the central topic of codification (intervention, prescription, etc.), tracing some of its roots to Italy and France. Following this, the role of the spoken language and its development, as well as its neglect, is discussed. This is followed by a discussion of prescriptivism and its causes (including lack of data) referring to some ideas of the Prague School. This, being contrasted to the natural phenomenon of language variability, is viewed in relation to foreign influences on a language. Finally, some questionable aspects of the prescriptivists' approach are discussed, in particular their obssession with form as against content or meaning.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:codification, Czech language, data, foreign influences, form versus content, functional approach, language change, literary language, precription, prescriptivism, spoken language, Prague liguistic circle
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2004
Št. strani:Str. 19-25
PID:20.500.12556/RUL-159263 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:811.162.3'271-116.3
COBISS.SI-ID:71999330 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:04.07.2024
Število ogledov:445
Število prenosov:78
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
ČERMÁK, František, 2004, Prescriptivism, variability and stability [na spletu]. 2004. Ljubljana. [Dostopano 21 april 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=159263
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Aktualizacija jezikovnozvrstne teorije na Slovenskem : členitev jezikovne resničnosti
Uredniki:Erika Kržišnik
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik pri Oddelku za slovenistiko Filozofske fakultete
Leto izida:2004
ISBN:961-237-106-7
COBISS.SI-ID:216918272 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:22
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Izvleček:
Prispevek ob upoštevanju jezikovne spremenljivosti in stabilnosti obravnava preskriptivizem s petih vidikov. V uvodu je predstavljeno zgodovinsko ozadje osrednje teme - kodifikacije (intervencija, preskripcija itd.), katere začetki segajo v Italijo in Francijo. V nadaljevanju je predstavljena vloga govora v jeziku in njegovem razvoju, kot tudi neupoštevanje te vloge. Sledi razprava o preskriptivizmu in vzrokih za njegov nastanek (vključno s pomanjkanjem podatkov) z vidika nekaterih idej Praške šole. Le-ta je - v nasprotju z naravnim pojavom spremenljivosti jezika - obravnavana glede na odnos do tujih jezikovnih vplivov. Prispevek se nato dotakne nekaterih vprašljivih vidikov preskriptivističnega pristopa, zlasti njegove obsesije z obliko nasproti vsebini ali pomenu.

Ključne besede:češčina, kodifikacija, podatki, tuji vplivi, oblika proti vsebini, funkcionalni pristop, jezikovne spremembe, literarni jezik, preskripcija, preskriptivizem, pogovorni jezik, Praški lingvistični krožek

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
  1. Viri pomoči družinam otrok z motnjo avtističnega spektra
  2. Vidiki integracije pri učenju plavanja otrok z motnjo avtističnega spektra
  3. Vpliv telesne vadbe na kakovost življenja oseb z motnjo v duševnem razvoju
  4. Igra otroka z motnjo avtističnega spektra
  5. Vpliv snoezelen pristopa na osebe z zmerno, težjo in težko motnjo v duševnem razvoju
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
  1. Telesna aktivnost otrok z motnjo avtističnega spektra
  2. Glasbene delavnice v varstveno delovnem centru: "Pot od vaje do nastopa"
  3. Vloga spremljevalke pri vključitvi otroka z avtistično motnjo v oddelek
  4. Downov sindrom - zdravstveni vidik s poudarkom na izobraževanju
  5. Od detekcije do usmeritve otroka s posebnimi potrebami

Nazaj