izpis_h1_title_alt

Hegemonija kapitalizma in vizualni kod v neuvrščeni Sloveniji
ID Tepina, Daša (Avtor), ID Grafenauer, Petja (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (95,66 KB)
MD5: 9CB1026794503F6DB1F32D1A6BF56924
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.aluo.uni-lj.si/zaloznistvo/vizualna-pismenost/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek obravnava proučevanje umetnosti in njenega vizualnega koda skozi hegemono ideologijo kapitalizma v Sloveniji v okviru nekdanje Jugoslavije, ki je ena izmed ustanoviteljic gibanja neuvrščenih. Poskuša odgovoriti na vprašanje, kako se je vizualni kod neuvrščenosti soočal s hegemonim kodom kapitalizma ter kako se je umetnost spreminjala glede na razmere, v katerih je nastajala po drugi svetovni vojni, v obdobju bipolarnega sveta, v katerem se je v šestdesetih letih prejšnjega stoletja pojavila tudi t. i. tretja pot neuvrščenosti. V času dekolonialnih političnih premikov, s politično emancipacijo in nastankom številnih novih političnih entitet, se kolonialni preteklosti ni uspelo izogniti; preselila se je na druge ravni novih oblik kolonializma. Sledimo tezi, da gre v tem obdobju za prenos kolonializma na področje kulture in vizualnega. Na podlagi primerov ljubljanskega grafičnega bienala in galerijskih politik v Ljubljani poskušamo razumeti razsežnosti kulturnega imperializma v kontekstu neuvrščene socialistične Jugoslavije. Proučevanja oblik modernizma tistega časa na omenjenem prostoru nam razkrivajo, kaj je ta nosil v sebi in kako so ravno prek modernističnih trendov v umetnosti potekali temeljni prenosi kapitalističnih vrednot.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:vizualni kod, likovna umetnost, kulturni imperializem, Ljubljanski grafični bienale, politika
Vrsta gradiva:Drugo
Tipologija:1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija:ALUO - Akademija za likovno umetnost in oblikovanje
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Založnik:Založba Univerze
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 44-60
PID:20.500.12556/RUL-155698 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:7.01
DOI:10.51938/9789612972868 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:190868995 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:12.04.2024
Število ogledov:438
Število prenosov:57
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Vizualna pismenost : teoretsko raziskovanje, razumevanje, ustvarjanje in interpretacija sodobnosti
Uredniki:Petra Černe Oven, Barbara Predan
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Založba Univerze
Leto izida:2024
ISBN:978-961-297-286-8
COBISS.SI-ID:189062915 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The hegemony of capitalism and the visual code in Non-Aligned Slovenia
Izvleček:
This paper concerns itself with the study of art and its visual code through the hegemonic ideology of capitalism in Slovenia in the context of the former Yugoslavia, one of the founding members of the Non-Aligned Movement. It seeks to answer the question of how the visual code of non-alignment interacted with the hegemonic code of capitalism and how art changed under the influence of the post-WW2 conditions in which it was produced, in the period of a bipolar world which, in the 1960s, saw the emergence of the so-called third way of non-alignment. At a time of decolonial political shifts, with political emancipation and the emergence of numerous new political entities, the colonial past could not be completely escaped; it shifted instead to different levels, ushering in novel forms of colonialism. Our thesis is that in this period, colonialism was transferred to the cultural and visual spheres. Using as examples the Ljubljana Biennale of Graphic Arts and the gallery exhibition politics in Ljubljana, we attempt to understand the scope of cultural imperialism in the context of the non-aligned socialist Yugoslavia. Studying the forms of modernism at the time in the area in question reveals what it entailed and how modernist trends in art served as the vehicle for the fundamental transmission of capitalist values.

Ključne besede:visual code, art, politics, Ljubljana Biennale of Graphic Arts, cultural imperialism

Projekti

Financer:ARIS - Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
Program financ.:Vizualna pismenost na Univerzi v Ljubljani, Akademiji za likovno umetnost in oblikovanjelikovno oblikovanje
Številka projekta:P5-0452

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj