izpis_h1_title_alt

Analiza in poustvarjanje folklornega dogodka z vidika učencev
ID Verdinek, Bojana (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (211,71 KB)
MD5: 1A8E2943E5299009415081BDF761E3FA
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-25/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Prispevek se nanaša na uresničevanje ciljev slovstvene folkloristike v devetletni osnovni šoli, in sicer pri predmetu slovenščina v tretjem triletju in pri izbirnem predmetu šolsko novinarstvo. Pri obravnavi se omejuje na analizo oz. obravnavo folklornega dogodka, predvsem kar se tiče zapisa le-tega. Izpostavlja vprašanja, na katera moramo odgovoriti, če hočemo zapisati folklorni dogodek. Ob dveh osnovnošolskih besedilih predstavi možnosti zapisa in obravnave folklornega dogodka na treh ravninah. Predlaga izhodišča za delo pri pouku v osnovni šoli, kar se tiče motivacije in poustvarjanja. Ob slednjem razmišlja o meji med performancem in folklorizmom. Ukvarjanje s slovstveno folkloro v osnovni šoli naj bi oblikovalo pozitivnejši odnos do nje, zato je dobro globino ciljev zastaviti glede na okoliščine usvajanja le-teh.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:cilji slovstvene folkloristike v osnovni šoli, folklorni dogodek, analiza, kontekst, tekstura, tekst, izbira znakov za zapis, motivacija, poustvarjanje, folklorizem
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2008
Št. strani:Str. 507-518
PID:20.500.12556/RUL-155084 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.31.016:811.163.6
COBISS.SI-ID:9103412 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:19.03.2024
Število ogledov:186
Število prenosov:7
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del monografije

Naslov:Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode
Uredniki:Boža Krakar-Vogel
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Leto izida:2008
ISBN:978-961-237-263-7
COBISS.SI-ID:242242304 Povezava se odpre v novem oknu
Naslov zbirke:Obdobja
Številčenje v zbirki:25
ISSN zbirke:1408-211X

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The following contribution is based on realisation of the pedagogical aims of literary folklore in nine-year primary school, within Slovene classes in the third triennium as well as in the optional subject school journalism. This contribution focuses on analysis of the folklore event, especially on its written record. It poses the questions that have to be answered if we want to produce a written record. On the basis of two primary school texts it represents the options for recording in writing and discussing the folklore event on three levels. It proposes starting-points for primary school lessons for motivation and recreative work, the latter involving reflection on the dividing line between performance and »second hand folklore«. Being envolved in the study of literary folklore in primary schools should help create a more positive attitude towards it, so it is good to set the scope of goals according to the circumstances in which they are being achieved.

Ključne besede:aims of the study of literary folklore in primary school, folklore event, analysis, context, texture, text, choice of written symbols, motivation, recreating, »second hand folklore«

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj