Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Medbesedilnost pri književnem pouku
ID
Špacapan, Adrijana
(
Avtor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(66,93 KB)
MD5: 2B3948DB565BC2B0EC5D9EFFCFAD6F32
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite
https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-25/
Galerija slik
Izvleček
Medbesedilnost je kot relativno nov pojem v literarni teoriji manj navzoč v srednješolski praksi. V delo s teksti je sicer posredno vstopil prek poimenovanja posameznih medbesedilnih zvrsti (npr. parodija, travestija) ali figur (npr. citat) in njihovega prepoznavanja v konkretnih primerih iz zakladnice literarnih tekstov ali odlomkov v berilih. S poznavanjem teoretičnih temeljev medbesedilnosti pa lahko vnesemo v pouk sodobna znanstvena spoznanja, ne da bi pri tem obremenili delo z novo terminologijo, in obenem dijakom pomagamo do drugačnega pogleda na literarni tekst in kontekst. Prav to, da uvidijo možnost literarna besedila brati prek vezi z drugimi besedili, se zdi smiselna in učinkovita pot do razumevanja literature kot zgodbe in poskus, kako preusmeriti med mladimi vse preveč razširjeno odklonilno razmerje do tega družbenega podsistema.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
književna didaktika
,
didaktika književnosti
,
pouk književnosti
,
srednje šole
,
učni načrti
,
medbesedilnost
,
intertekstualnost
,
parodija
,
modernizem
,
literarne študije
,
štiriletno celostno načrtovanje pouka
Organizacija:
FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:
2008
Št. strani:
Str. 393-398
PID:
20.500.12556/RUL-154700
UDK:
82.0:373.51.016
COBISS.SI-ID:
72039778
Datum objave v RUL:
23.02.2024
Število ogledov:
667
Število prenosov:
73
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
ŠPACAPAN, Adrijana, 2008,
Medbesedilnost pri književnem pouku
[na spletu]. 2008. Ljubljana. [Dostopano 4 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=154700
Kopiraj citat
Objavi na:
Gradivo je del monografije
Naslov:
Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode
Uredniki:
Boža Krakar-Vogel
Kraj izida:
Ljubljana
Založnik:
Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Leto izida:
2008
ISBN:
978-961-237-263-7
COBISS.SI-ID:
242242304
Naslov zbirke:
Obdobja
Številčenje v zbirki:
25
ISSN zbirke:
1408-211X
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Izvleček:
As a relatively new term in literary theory, intertextuality is not very present in secondary school practice. In work with texts it appears indirectly through the naming of specific kinds of texts (e.g. parody, travesty) or figures (e.g. quotation) and in identifying examples of these in collections of literary texts or extracts in readers. However, we can introduce the theoretical foundations of intertextuality into such work without weighting it down with new terminology and thus help pupils achieve a new view of literary texts and their contexts. To read literary works in the light of links or relations with other texts seems to be a logical and effective way of understanding literature as a story and of tackling the negative attitude - too widely spread among the young - towards this social subsystem.
Ključne besede:
literary didactics
,
didactics of literature
,
teaching of literature
,
secundary education
,
curricula
,
intertextuality
,
parody
,
modernism
,
integral four-year lesson-planning
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Vektorska polja na sferah
Homologija Hovanova
Diskretna Morsova teorija
Triangulacije ploskev
Krovni prostori ploskev
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Classification of regular maps of Euler characteristic -3p
Uvod v teorijo Gaussovih fakultet
Faktorizacija naravnih števil z binarnimi kvadratnimi formami
Reševanje linearnih rekurzivnih enačb
DNA sequencing based on Euler path with improved Hierholzer algorithm
Nazaj