Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Literarni kanon - politika - šola : (k razpravi o tem, kaj sodi v šolski literarni kanon na Poljskem)
ID
Kopczyk, Michał
(
Avtor
),
ID
Tratar, Olga
(
Prevajalec
),
ID
Leskovic, Andrej
(
Prevajalec
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(112,47 KB)
MD5: 117C272E295563CC69E81721A3552382
URL - Izvorni URL, za dostop obiščite
https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-25/
Galerija slik
Izvleček
V prispevku avtor poskuša pogledati na vprašanje literarnega kanona s perspektive skupne identitete. Zanima ga, kako občinstvo dojema literarni kanon, zlasti šolskega. Odgovor poskuša najti med odlomki debate v zvezi z obliko novega šolskega kanona, ki je leta 2007 potekala v poljskih časopisih in internetu. V zaključku avtor med drugim navaja, da ima na Poljskem šolski kanon vlogo dejavnika, ki sooblikuje družbeno zavest. To prepričanje izhaja dejstva, da je za mnoge Poljake pouk književnosti osrednji del šolskega izobraževanja in element, ki usodno vpliva na občutek identifikacije s skupnostjo (narodno, evropsko, vsečloveško itd.). Noben avtor se ne sprašuje o vrednoti, kakršna je narodna skupnost, se pa zato pogosto pojavlja zahteva po razširitvi vrednot, ki jo sestavljajo, z vrednotami, kot sta različnost ter odprtost za tuje in neznano.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
književna didaktika
,
didaktika književnosti
,
šolski literarni kanon
,
literarni kanon
,
kanon
,
Poljska
,
identiteta
,
skupna identiteta
,
literarne študije
Organizacija:
FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:
2008
Št. strani:
Str. 337-348
PID:
20.500.12556/RUL-154694
UDK:
82:028.3(438):37.016
COBISS.SI-ID:
72081762
Datum objave v RUL:
23.02.2024
Število ogledov:
592
Število prenosov:
30
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Gradivo je del monografije
Naslov:
Književnost v izobraževanju - cilji, vsebine, metode
Uredniki:
Boža Krakar-Vogel
Kraj izida:
Ljubljana
Založnik:
Filozofska fakulteta, Oddelek za slovenistiko, Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik
Leto izida:
2008
ISBN:
978-961-237-263-7
COBISS.SI-ID:
242242304
Naslov zbirke:
Obdobja
Številčenje v zbirki:
25
ISSN zbirke:
1408-211X
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Izvleček:
The paper is an attempt to look at the problem of the literary canon and compulsory reading list from the perspective of collective identity. The author%s main interest is to find out how people understand the concept of the literary canon and the school reading list in particular. An attempt is made to find an answer to the question by analysing opinions expressed in the debate in Polish newspapers and on the Internet in 2007 about the shape of the new compulsory reading list. One of the conclusions is that Poles perceive this list as a factor shaping social awareness. This is because for many Poles literature is perceived as central to education and the element which intensifies a sense of identification with the community (i.e. national, European, global). None of those involved in the debate question the worth of the concept of the national community, although some of them suggest that among its constituent values diversity and openness to the foreign and the unknown should be taken into consideration.
Ključne besede:
literary didactics
,
didactics of literature
,
compulsory reading list
,
Poland
,
identity
,
collective identity
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj